تاریخ : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 31 August , 2024
1

حضور روسیه در مذاکرات برجامی به نفع ایران است؟

  • کد خبر : 246509
  • 10 شهریور 1403 - 15:33
حضور روسیه در مذاکرات برجامی به نفع ایران است؟
ما با شرایط متفاوتی از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ که برجام مذاکره می‌شد روبرو هستیم. اما در ۲۰۱۴ روسیه به شبه جزیره کریمه حمله کرد و آن را تصرف کرد. در اوج مذاکرات برجام. غربی‌ها هم عکس العمل‌هایی نشان دادند، اما هم امریکا و هم روسیه گفتند که این مساله نباید روی موضوع مذاکرات برجام تاثیر بگذارد

جمهوریت -در حالی که جهان به ویژه اتمسفر ۱+۵ با شرایط جدیدی مواجه است، این سوال پیش می‌آید که این تغییرات چقدر میتواند به نفع ما باشد؟ کوروش احمدی، دیپلمات معتقد است که بد نیست به این نکته توجه کنیم که اساسا ترکیب ۱+۵ برای مذاکرات به نفع ما است یا نه؟

کوروش احمدی در مورد اینکه شرایط فعلی تا چه حد با سال ۲۰۱۵ متفاوت است و چنین شرایطی چگونه می‌تواند برای ایران زیان بار باشد گفت: ما با شرایط متفاوتی از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ که برجام مذاکره می‌شد هستیم. اما در ۲۰۱۴ روسیه به شبه جزیره کریمه حمله کرد و آن را تصرف کرد. در اوج مذاکرات برجام. غربی‌ها هم عکس العمل‌هایی نشان دادند، اما هم امریکا و هم روسیه گفتند که این مساله نباید روی موضوع مذاکرات برجام تاثیر بگذارد.

روسیه در جریان مذاکرات اولویت‌های ملی خودش را داشت که آقای ظریف در موردش صحبت کرده و گفت که اتفاقا این موضع مسایلی هم ایجاد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا بودن روس‌ها در مذاکرات ایران و کشور‌های غربی لازم است گفت: روس‌ها متوجه هستند که اگر برای برداشتن تحریم‌ها از هر نوع مشکلی ایجاد کنند این ریسک را دارند که از مذاکرات حذف شوند. البته موقعیت سیاسی خیلی خوبی در ایران دارند و روابط سیاسی خوبی با کل مجموعه دارند.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰