تاریخ : سه شنبه, ۶ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 27 August , 2024
2

دور و بر صابر ابر چه خبر است؟

  • کد خبر : 246235
  • 06 شهریور 1403 - 10:29
دور و بر صابر ابر چه خبر است؟
صابر ابر در آستانه انتشار سریال «بازنده» با بازی او چنین پستی منتشر کرده است.

جمهوریت –دو سه روز است که انتشار خبری عجیب، فضای شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرده است. دو روز پیش، صابر ابر، بازیگر شناخته‌شده سینما، پستی در صفحه اینستاگرامی‌اش منتشر کرد و نوشت جان خود و خانواده‌اش در خطر است و از نهاد‌های امنیتی و قضایی کمک خواست.

نوشته او یادآور پست تکان‌دهنده مرحوم وحیده محمدی‌فر، همسر زنده‌یاد داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس سینمای ایران، بود که سال گذشته در روز‌هایی درست شبیه به این روز‌ها منتشر شد و سرانجام، به هولناک‌ترین شب تاریخ سینمای ایران ختم شد. حالا صابر ابر در آستانه انتشار سریال «بازنده» با بازی او چنین پستی منتشر کرده و موجی از نگرانی و ناآرامی را در میان مردم، به‌ویژه دنبال‌کنندگانش در فضای مجازی، ایجاد کرده است. برخی با استناد به اینکه سریال «بازنده» که به زودی منتشر خواهد شد یک سریال جنایی و سرگذشت یک کارآگاه است، استدلال کرده‌اند که این متن اینستاگرامی صابر ابر یک شوخی تبلیغاتی برای برندینگ سریال است، اما برخی دیگر با توجه به نوع نوشته و دور از انتظار بودن چنین شیوه‌ای برای تبلیغ یک سریال، درباره وضعیت او ابراز نگرانی کرده‌اند.

ابر چه نوشت؟

صابر ابر در اینستاگرامش نوشته: «من به عنوان یک شهروند در این شهر همیشه مراقب زیست و زندگی شخصی خودم، اطرافیانم و دیگر شهروندان شهر در حد توانم بوده‌ام. لازم می‌دانم مطلبی را با شما در میان بگذارم که مشخصا اشاره به «عدم امنیت» دارد. امنیت شخصی زندگی من و اطرافیانم با حضور یک مزاحم (ب. ب) طی چند سال اخیر دستخوش ناامنی شده که در طی ماه‌ها و روز‌های اخیر با توجه به تعدد محکومیت‌های کیفری صادره از قوه قضائیه علیه ایشان به اوج خود رسیده و با توجه به اینکه هم اکنون این شخص با قید وثیقه تا صدور رای بعدی کیفری آزاد است، همچنان از اقدامات دیگری شامل حمله به قصد ضرب و جرح، تهدید به اسیدپاشی، تهدید به ربودن و در گونی بردن و اقدام به آدم‌ربایی، اجیر کردن خفت‌گیر و زورگیر و نشر اکاذیب در فضای مجازی و … فروگذار نیست.»

او در ادامه نوشته: «این یادداشت یک دلیل مهم دارد «امنیت زیستن». برای من تنها حفظ امنیت شخصی‌ام نه به عنوان بازیگر بلکه تنها به عنوان یک شهروند مهم است و، چون می‌دانم که افراد دیگری نیز در سال‌های گذشته درگیر مزاحمت‌های این شخص بوده‌اند

(به گواه سوء‌سابقه قضایی) تصمیم به اعلام عمومی گرفتم. تا به امروز از این اعلام خودداری کردم تا اضطرابی را به جامعه تزریق نکنم، اما با اتفاقات اخیر مطمئن شدم باید راهی یافت تا اراذل و همدستان را به قانون سپرد. امیدوارم این یادداشت شروعی باشد برای قطع این جریان، من منتظرم تا مراحل قانونی طبق روال پیش رود و از نتیجه شما را بی‌خبر نخواهم گذاشت.»

ابر نوشته: «طبق این نوشته به صورت عمومی اعلام می‌کنم در صورتی که هر اتفاق و تهدیدی در زندگی شخصی من از جانب هر شخصی در حال حاضر به وجود بیاید مسبب آن تنها یک نفر است که وکلا و اطرافیانم به‌خوبی او را می‌شناسند. از همین‌جا از تمام مقامات مربوطه تقاضای کمک و همراهی دارم تا شاید با اعلام و محکوم شدن افرادی این‌چنین که سلامت جامعه را مخدوش می‌کنند عبرتی باشد برای دیگران. وکلایم مشغول پیگیری‌های قضایی از قوه قضائیه و پلیس امنیت تهران هستند که پس از اخذ اجازه از مراجع قضایی آرای محکومیت، عکس و هویت آن شخص را منتشر خواهم کرد.»

صابر ابر برای این پست یک تصویر سیاه منتشر کرده که در قسمتی از آن واژه امنیت نوشته شده است. او بخش کامنت و نظرات را برای این پست بسته است.

واکنش‌ها؛ از همدردی تا به سخره گرفتن

پست صابر ابر روز جمعه دوم شهریور‌ماه منتشر شد. او بیش از ۱.۲میلیون نفر دنبال‌کننده دارد و طبیعی است که بعد از انتشار چنین پستی واکنش‌های بسیاری شکل بگیرد. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین بسیاری از رسانه‌های رسمی در واکنش به چنین درخواستی، خواستار ورود قوه قضائیه و پیگیری امنیت این بازیگر از سوی نهاد‌های مسوول شده‌اند تا حوادثی، چون شب هولناک قتل داریوش مهرجویی و همسرش تکرار نشود. این رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مطالب متعددی درباره لزوم تامین امنیت افراد شناخته‌شده ازجمله چهره‌های هنری منتشر کرده و از نگرانی عمیق در گروه‌های مردمی خبر داده‌اند.

اما در مقابل، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با فرض اینکه متن استمداد صابر ابر، مربوط به تبلیغات سریال جدید اوست، ضمن شوخی با محتوای این پست، خواستار برخورد جدی نهاد‌های قضایی با این بازیگر شده‌اند.

دست‌کم تا بعد از ظهر دیروز، واکنش رسمی از سوی صابر ابر یا مراجع دیگری منتشر نشده تا تکلیف این موضوع مشخص شود. اما اگر چنین متنی واقعیت دارد و استمداد صابر ابر جدی است، نهاد‌های مربوط باید موضوع را بررسی و پیگیری کنند و مردم نگران و ترسیده را آرام کنند. اگر هم چنین نیست و این متن در واقع یک متن تبلیغاتی است، این بازیگر باید به خاطر تشویش اذهان عمومی و یادآوری کردن خاطره تکان‌دهنده جمعی از قتل داریوش مهرجویی، مورد بازخواست قرار بگیرد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰