تاریخ : شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024
0

کشف اسب‌بازی عصر وایکینگ‌ها در ایسلند

  • کد خبر : 246008
  • 03 شهریور 1403 - 12:22
کشف اسب‌بازی عصر وایکینگ‌ها در ایسلند
باستان‌شناسان هنگام کاوش در «ایسلند» یک مجسمه کوچک سنگی متعلق به «عصر وایکینگ‌ها» را کشف کردند.

جمهوریت–  باستان‌شناسان با کاوش در ایسلند شئ‌یی را کشف کرده‌اند که احتمالا یک مجسمه اسباب‌بازی «عصر وایکینگ»‌ است که با تراشیدن سنگ ساخته شده است. با این‌حال کارشناسان نمی‌توانند تشخیص دهند که این مجسمه چه حیوانی را به تصویر کشیده است.

«لایوساینس»‌ نوشت،‌ کارشناسان معتقدند قدمت این مجسمه که در محوطه‌ای واقع در «سیذیسفیورذور» کشف شده است، به فاصله ۹۴۰ تا ۱۰۰۰ میلادی بازمی‌گردد. این مجسمه کوچک، شبیه به یک حیوان چهارپا با گوش‌های کوتاه و از جنس سنگ همان منطقه ساخته شده است.

بیشتر اعضاء گروه کاوشی معتقدند که این مجسمه به خوک شباهت دارد،‌ که البته دور از ذهن نیست، چراکه وایکینگ‌ها از خوک‌های اهلی برای تامین گوشت استفاده می‌کردند. با این حال، دو نفر از اعضاء گروه کاوش معتقدند این  مجسمه شبیه به خرس است. درحالی که خرس‌ها بومی ایسلند نیستند اما دست‌کم ۶۰۰ خرس قطبی (Ursus maritimus) از زمان شروع سکونت انسان تا امروز در جزیره گزارش شده است. با این وجود، هنگامی که تصاویر این مجسمه در ۱۳ اوت در فیس بوک منتشر شد، بسیاری از کاربران فیس‌بوک به این نتیجه رسیدند که این مجسمه یک سگ ایسلندی است.

باستان‌شناسان معتقدند با توجه به اینکه شواهد زیادی از کودکان در «عصر وایکینگ‌ها» معمولا کشف نمی‌شود، این مجسمه یک اکتشاف شگفت‌آور است.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰