تاریخ : یکشنبه, ۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 11 August , 2024
1

واکنش رادان به فیلم دستگیری دو دختر

  • کد خبر : 244938
  • 21 مرداد 1403 - 13:40
واکنش رادان به فیلم دستگیری دو دختر
سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی به فیلم دستگیری دو دختر ۱۴ ساله توسط گشت ارشاد واکنش نشان داد و گفت: رفتار آن دخترها بد و رفتار پلیس هم یک مقدار غیرحرفه‌ای بود.

جمهوریت–سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی به فیلم دستگیری دو دختر ۱۴ ساله توسط گشت ارشاد واکنش نشان داد و گفت: رفتار آن دخترها بد و رفتار پلیس هم یک مقدار غیرحرفه‌ای بود.

روز هفدهم مردادماه امسال پس از انتشار ویدیویی از برخورد گشت ارشاد با دو دختر نوجوان، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: این ویدئو مربوط به گذشته بوده که در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۳ مأموران به دو خانمِ جوان در خصوص پوششِ نامناسب و کشف حجاب تذکر داده که متأسفانه با فحاشی و الفاظِ ناروا روبرو شدند. در تعاقب هر دو نفر در خیابانِ وطن‌پور مجدداً با پوششِ نامناسب مشاهده که در حینِ انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش و بر اثرِ مقاومت جراحتی جزئی در احدی از ایشان ایجاد می‌شود. پس از بروزِ حادثه، ویدئو گرفته شده توسط پلیس و فیلمِ دوربینِ مداربستهِ خیابان برایِ شفاف‌سازی به مقام قضائی تحویل داده شد. ضمن آن‌که پلیس رفتارِ این‌چنینی توسط عواملِ انتظامی را در چارچوب استانداردهایِ کُنِشی و عملیاتیِ خود ندانسته و پرونده در سیستمِ قضائی و بازرسیِ فراجا مفتوح و در حال بررسی است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی دادستان نظامی تهران هم گفت: از اولین اقدامات در نظر گرفته شده در این پرونده، شناسایی و معرفی مأموران حاضر در صحنه بود که ماموران حاضر، شناسایی و به نحو قانونی احضار شده‌اند.

وی تاکید کرد: بازپرس صرفا دستور استخراج فیلم برای ثبت در پرونده را صادر کرده و هیچ دستور یا مجوزی برای تحویل آن به شاکی یا وکیل وی و یا انتشار آن در رسانه‌ها صادر نکرده است. ضمنا فیلم منتشره، از زاویه‌ای متفاوت از فیلم موجود در پرونده است.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰