تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
0

افزایش نرخ ارز گذراست

  • کد خبر : 243977
  • 10 مرداد 1403 - 14:11
افزایش نرخ ارز گذراست
معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت: تجربه بانک مرکزی از شروع جنگ غزه تا به امروز با وجود شوک‌های سیاسی متعدد در مورد کنترل ارز بسیار موفقیت آمیز بوده است

جمهوریت – سیدکمال سیدعلی، کارشناس مسائل ارزی و معاون ارزی اسبق بانک مرکزی، با بیان اینکه در سال‌های گذشته التهابات سیاسی تاثیر زیادی بر کشور داشت، اظهار داشت: درحال حاضر نرخ ارز با وجود خبرهای منفی واکسینه شده است اما ممکن است دلال‌ها و بعضی صراف‌ها از این موضوع سواستفاده کنند.

وی ادامه داد: شرایط کشور با رئیس جمهور جدید به تعادل رسیده است که این موضوع نیز اثر خود را بر ثبات ارز می گذارد. تا قبل از تشدید درگیری حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و همچنین شهادت رهبر حماس در تهران، قیمت ارز روند کاهشی داشت و به عدد ۵۷ هزار تومان هم رسیده بود و به نظر می‌رسد رشد حال حاضر نرخ ارز فقط تحت تاثیر اتفاق سیاسی اخیر باشد و به زودی فروکش کند.

سیدعلی افزود: تجربه بانک مرکزی از شروع جنگ غزه تا به امروز با وجود شوک‌های سیاسی متعدد همچون ترور و شهادت سرداران سپاه پاسداران، عملیات تروریستی کرمان، تنش‌های بین ایران و رژیم صهیونیستی و … در مورد کنترل ارز بسیار موفقیت آمیز بوده است.

این کارشناس حوزه ارز مطرح کرد: باتوجه به این موضوعات، این افزایش نرخ ارز بار دیگر موقتی است و مردم باید در این شرایط آرامش خود را حفظ کنند، چرا که این جهش همچون گذشته، فروکش خواهدکرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بانک مرکزی باید در این شرایط هوشمندانه باشد، گفت: دستگاه های نظارتی هم باید در شرایط فعلی تمام توان خود را برای مقابله با سودگران و دلالان به کار گیرند تا از تنش سیاسی اخیر در راستای منافع خود، استفاده نکنند.

سیدعلی در پایان سخنان خود بیان کرد: به نظر من سرمایه گذاران عاقل تر از آن هستند که در شرایط فعلی پول های خود را در ارز سرمایه گذاری کنند، البته حضور رئیس جمهور در مجلس و استقبال گرم نمایندگان مجلس از آقای پزشکیان، نشان از تداوم ثبات در اقتصاد کشور دارد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰