تاریخ : سه شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 July , 2024
1

افشای ابعاد تاسف‌بار پرونده کرسنت توسط مدیرکل پیشین وزارت نفت

  • کد خبر : 242402
  • 23 تیر 1403 - 20:20
افشای ابعاد تاسف‌بار پرونده کرسنت توسط مدیرکل پیشین وزارت نفت
محمود خاقانی، مدیرکل پیشین وزارت نفت توضیح داد: احمدی نژاد در ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ نامه‌ای با این مضمون به سعید جلیلی نوشت که پرونده کرسنت را خودش حل کند تا به دادگاه نرود. اما سعید جلیلی در پاسخ می‌گوید، این قرارداد به هیچ وجه نباید اجرا شود و اگر هم پرونده دادگاهی شود، به میزان ۸۵۰ میلیون دلار جریمه می‌شویم. دلیل مخالفت جلیلی با کرسنت ریشه در کینه شخصی اش با مهندس زنگنه دارد و به همین راحتی خسارتی سهمگین به منافع ملی تحمیل کرده است.

جمهوریت –«نفت ما» نوشت: خاقانی گفت: دلیل مخالفت جلیلی با کرسنت ریشه در کینه شخصی اش با مهندس زنگنه دارد و به همین راحتی خسارتی سهمگین به منافع ملی تحمیل کرده است.

محمود خاقانی، کارشناس انرژی در واکنش به حرف و حدیث‌هایی که در مناظره‌های انتخاباتی درباره «کرسنت» مطرح شد، اظهار داشت: وقتی به عنوان یک شهروند ایرانی به پرونده پر از ابهام کرسنت نگاه می‌کنم از این بابت نگران می‌شوم که بهمن ماه ۱۳۸۴ یعنی چند ماه بعد از اینکه دولت اول محمود احمدی نژاد روی کار آمده بود، معاون پارلمانی و سرپرست دیوان محاسبات «بمب اجرایی نشدن قرارداد کرسنت» را منفجر می‌کند. آنهم در حالیکه در آن زمان سفارت آمریکا در امارات مشغول فعالیت به همین منظور بود. با این توضیح که طیف ابوظبی هم نمی‌خواسته این قرارداد با شیخ دوبی و شارجه اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=242402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰