تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
10

حکم استفاده از طلا سفید برای مردان

  • کد خبر : 1431
  • 23 تیر 1397 - 9:11
حکم استفاده از طلا سفید برای مردان

در این مطلب قصد داریم تا نظر مراجع مختلف را پیرامون این سوال که، “استفاده مردان از انگشتری که از جنس طلای سفید است، چه حکمی دارد؟” بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.   پوشیدن طلا، خواه طلای سفید باشد ویا طلای زرد و یا غیر آن، برای مردان مطلقاً حرام است هرچند به […]

در این مطلب قصد داریم تا نظر مراجع مختلف را پیرامون این سوال که، “استفاده مردان از انگشتری که از جنس طلای سفید است، چه حکمی دارد؟” بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

پوشیدن طلا، خواه طلای سفید باشد ویا طلای زرد و یا غیر آن، برای مردان مطلقاً حرام است هرچند به قصد زینت نباشد و از دید دیگران مخفی باشد.

 

اگر طلای سفید از جنس همان طلای متعارف بین مردم باشد (ذهب) استفاده از آن جایز نیست؛ ولی برخی مانند آیات عظام مکارم و فاضل با بررسی موضوع و کسب آگاهی از اهل خبره به این نتیجه دست یافته ‏اند که طلای سفید، همان طلای متعارف است که تنها رنگ آن را تغییر داده ‏اند.

 

همه مراجع (به جزآیات عظام مکارم و فاضل):اگر از جنس طلا باشد، جایز نیست؛ هر چند به رنگ سفید باشد.

 

آیات عظام مکارم و فاضل:استفاده از طلای سفید، برای مردان جایز نیست.

 

تبصره. هیچ گونه اختلافی بین فقیهان در مسأله یاد شده نیست و همگی معتقدند:اگر طلای سفید از جنس همان طلای متعارف بین مردم باشد (ذهب) استفاده از آن جایز نیست؛ ولی برخی مانند آیات عظام مکارم و فاضل با بررسی موضوع و کسب آگاهی از اهل خبره به این نتیجه دست یافته ‏اند که طلای سفید، همان طلای متعارف است که تنها رنگ آن را تغییر داده ‏اند.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=1431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰