تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
9

عباس عبدی: زیرک دانستن احمدی نژاد مانند زیرک دانستن معاویه است

  • کد خبر : 97946
  • 31 تیر 1399 - 8:04
عباس عبدی: زیرک دانستن احمدی نژاد مانند زیرک دانستن معاویه است

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: آقای محمدرضا باهنر که از عناصر اصلی اصولگرایی هستند اخیرا نکته‌ای را گفته‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به این نگاه هیچ امیدی به اصلاح تفکر اصولگرایی نباید داشت به ویژه آنکه آقای باهنر از عقلای این جناح هستند و می‌کوشند که از تندرو‌های آنان دوری گزینند. ایشان […]

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:

آقای محمدرضا باهنر که از عناصر اصلی اصولگرایی هستند اخیرا نکته‌ای را گفته‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به این نگاه هیچ امیدی به اصلاح تفکر اصولگرایی نباید داشت به ویژه آنکه آقای باهنر از عقلای این جناح هستند و می‌کوشند که از تندرو‌های آنان دوری گزینند. ایشان درباره انتخابات سال آینده و نیز رییس‌جمهور سابقی که با حمایت او و جناح متبوعش به این مقام رسید گفته است که: «او فرد زیرکی است و دست روی نقاط حساس می‌گذارد و رفتارهایش بیشتر اپوزیسیونی است تا پوزیسیونی و به همین دلیل هم ممکن است در بدنه جامعه، مقداری رای برای خودش جمع کند. اگر احمدی‌نژاد و خاتمی برای ۱۴۰۰ تایید صلاحیت شوند یک شکاف بزرگ امنیتی در کشور ایجاد می‌شود.»

وی در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد که ذهنیت اصولگرایی حتی از نوع میانه‌روی آن هر روز در حال انسداد و محدود شدن است. اول اینکه چنین رفتار‌هایی از فردی که مورد حمایت جدی اصولگرایان بوده و هنوز هم به‌طور ضمنی هست نیاز به زیرکی و کیاست ندارد. این را یک بار از امام علی پرسیدند و رفتار او را با رفتار زیرکانه معاویه مقایسه کردند و ایشان جواب داد که: «او از من زرنگ‌تر نیست، منتها علی چه کند؟ وقتی بنای بر رعایت تقوا و اخلاق دارد؛ دست و زبانش بسته است.»

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=97946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰