تاریخ : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 28 July , 2024
10

آمار ۲۵ میلیونی روحانی درباره مبتلایان به کرونا چقدر واقعی بود؟

  • کد خبر : 97938
  • 30 تیر 1399 - 16:28
آمار ۲۵ میلیونی روحانی درباره مبتلایان به کرونا چقدر واقعی بود؟

جمهوریت: اظهارات رییس جمهور در خصوص اعلام ۲۵ میلیون مبتلا به کرونا و احتمال ابتلای ۳۵ میلیون نفر دیگر به این بیماری در آینده با واکنش های مختلفی رو به رو شد . عده ای این آمار را غیرواقعی خواندندو برخی ادبیات رییس جمهور را در خصوص بیان این آمار به نقد کشیدند. محمدجواد جمالی […]


جمهوریت
: اظهارات رییس جمهور در خصوص اعلام ۲۵ میلیون مبتلا به کرونا و احتمال ابتلای ۳۵ میلیون نفر دیگر به این بیماری در آینده با واکنش های مختلفی رو به رو شد . عده ای این آمار را غیرواقعی خواندندو برخی ادبیات رییس جمهور را در خصوص بیان این آمار به نقد کشیدند.
محمدجواد جمالی نوبندگانی ، پزشک و نماینده دوره دهم مجلس در گفت و گو با جمهوریت درباره آمار اعلامی توسط رییس جمهور درباره مبتلایان به کرونا گفت: بیان آمار درباره بیماری همه گیری مثل کرونا با توجه به علائم بسیار متفاوتی که در افراد مختلف دارد –به شکلی که ممکن است حتی بیمار متوجه ابتلای خود نشده و بهبود پیدا کند – در شرایط خاصی است و هیچ قطعیتی در اینباره نمی توان بیان کرد.

جمالی نوبندگانی در ادامه این مطلب تاکید کرد: در هیچ جای دنیا نمی‌توان آمار ارائه شده را ۱۰۰ درصد درست تلقی کرد کما این که در کشورهای اروپایی و آمریکا افراد و بیمارانی که در منزل فوت کرده اند و از آن ها به صورت رسمی تستی ثبت نشده، جز آمار محاسبه نشده است.

وی ادامه داد:آماری که توسط رییس جمهور داده شد ، به طور قطع از طرف مشاوران فنی دولت مورد تایید بود و بر اساس آمار گیری رندوم بوده است.

جمالی نوبندگانی در اینباره تصریح کرد: « برای این آمارگیری پروپوزالی در سنین مختلف، جفرافیای متنوع و با علائم مختلف و از جنسیت های مرد و زن در نظر گرفته می شود تا از آن ها تست گرفته و با توجه به یکسری مطالعه آماری ، اعدادی به عنوان آمار در نظر گرفته شود.

وی در خصوص نحوه انجام این کار افزود: جمعیت آماری از قبل مشخص شده مورد بررسی قرار می گیرد و یک سری تست ها را انجام می دهند . از افراد سوال می شوند آیا تجربه این علائم را داشته است .

جمالی نوبندگانی با بیان این که این آمار تقریبی است ، گفت: به یاد داشته باشیم زمانی که یک عدد را درباره میزان ابتلا اعلام می کنیم، ممکن است بسیار متغیر باشد چرا که هر فرد بیمار با افراد مختلفی در ارتباط بوده یا به مهمانی و مجلس رفته بنابراین احتمال درگیری تعداد دیگری از همان یک نفر وجود دارد بنابراین افرادی که گرفتار قطعی ویروس تلقی کردیم، ممکن است افراد دیگر را درگیر کنند و مبتلایان جدید بدون هیچ علامت خاصی دوره بیماری را گذرانده باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم خاطرنشان کرد: این آمار برای تصمیم گیری های داخلی دولت مهم است و نباید برای بقیه و از نگاه های جناحی و سیاسی مورد و مساله باشد.

نوبندگانی درباره مدیریت دولت در موضوع قرنطینه نیز تاکید کرد: به عنوان پزشک اگر تنها جنبه های پزشکی را نگاه کنم باید بگویم باید همین الان کل کشور قرنطینه و همه رفت و آمدها تعطیل شود اما این نه در ایران نه در هیچ جای دیگر دنیا ممکن نیست.

وی ادامه داد: نه تنها ما که اقتصاد تحت فشاری داریم بلکه کشورهای اروپایی و آمریکایی هم این کار را نکردند . معلوم نیست این ویروس تا چه زمانی با دنیا باشد .

جمالی نوبندگانی با بیان این که باید محدودیت ها توسط خود مردم رعایت می شود، گفت: به محض این که مقداری از التهاب این بیماری کم شد دیدم که تالارها فعال شدند و عروسی و عزا به خصوص در مناطق سنتی و عشیره ای شروع شد.

وی تاکید کرد:بنابراین به راه اقتادن موج دوم ناشی از عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی و رسانه های عمومی نبود بلکه یک ساده انگاری توسط مردم منجر به این مساله شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خاطرنشان کرد: دولت چاره ای به جز رویه فعلی ندارد . بخش خصوصی همین امروز هم در فشار زیاد است . در مقابل دولت بسیاری از درآمدهای خود را از دست داده و با توجه به تحریم های فروش نفت به اندازه فراتر از تصور کمبود بودجه بر دولت فشار می آورد . در این شرایط دولت باید به بخش خصوصی که در اثر کرونا رو به ورشکستگی است کمک هم بکند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=97938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰