تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
15

کاندیداتوری میرسلیم در رقابت با قالیباف تصمیم شخصی بود نه حزبی

  • کد خبر : 95426
  • 24 خرداد 1399 - 0:05
کاندیداتوری میرسلیم در رقابت با قالیباف تصمیم شخصی بود نه حزبی

حمیدرضا ترقی ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره کاندیداتوری مصطفی میرسلیم در انتخابات هیات رییسه مجلس و رقابت با محمدباقر قالیباف علی رغم مشخص شدن آراء این رقابت در فراکسیون در روز پیش از انتخابات هیئت رییسه به جمهوریت گفت:در دو مرحله در حزب بحث کاندیداتوری آقای میرلسیم مطرح بود؛ نخست بحث کاندیداتوری […]

حمیدرضا ترقی ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره کاندیداتوری مصطفی میرسلیم در انتخابات هیات رییسه مجلس و رقابت با محمدباقر قالیباف علی رغم مشخص شدن آراء این رقابت در فراکسیون در روز پیش از انتخابات هیئت رییسه به جمهوریت گفت:در دو مرحله در حزب بحث کاندیداتوری آقای میرلسیم مطرح بود؛ نخست بحث کاندیداتوری میرسلیم در انتخابات که حزب با آن موافق بود اما در ارتباط با حضور در رقابت برای ریاست مجلس، تا مرحله بررسی و کاندیداتوری در فراکسیون در مجلس، حزب موتلفه مصوبه داشت که ایشان نامزد شوند تا نتیجه اولیه در فراکسیون مشخص شود.

وی ادامه داد: برنامه ما در طرح ائتلاف این بود که نتیجه فراکسیون عینا به صحن علنی مجلس منتقل شود، طبیعتا بعد از مشخص شدن میزان آراء ایشان و کاندیداهای دیگر در فراکسیون، تصمیم ایشان برای اعلام کاندیداتوری در صحن مجلس یک تصمیم شخصی بود و بر همان اساس نیز عمل کردند.

ترقی همچنین تاکید کرد:زمانی که فراکسیون جمع‌بندی کرد و کاندیدای خود را مشخص کرد، دیگر حزب مصوبه‌ای در ارتباط با این مسئله نداشت و آقای میرسلیم اقدام شخصی خود را انجام دادند.

ترقی همچنین گفت:  رای میرسلیم نشان از افول موتلفه در سپهر معادلات اصولگرایان نیست. زمانی که درباره یک مجموعه قضاوت می‌کنیم نباید رفتار یک فرد را مبنا قرار دهیم. انتخاب یک فرد برای ریاست مجلس بر اساس معیارها و شاخص‌های نمایندگان است. در زمان بررسی مسئله ریاست در صحن مجلس نمایندگان با این نگاه موضوع را بررسی نکردند که قرار است به موتلفه رای مثبت یا منفی بدهند. عدم رای به میرسلیم، عدم رای به موتلفه تلقی نمی‌شود».

خطاب بادامچی به قالیباف نبود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تغییر چندباره اظهارات شخص میرسلیم و بعضا دبیرکل موتلفه، اسدالله بادامچیان درباره محمدباقرقالیباف و بحث ریاست مجلس وی نیز گفت: تغییر موضعی رخ نداد. رویکرد موتلفه ثابت بوده است. نخست اینکه هم موتلفه هم شورای ائتلاف همواره بر این اصل که کاندیداها نباید یکدیگر را تخریب کنند، تاکید داشته‌اند. علاوه بر این اظهار این مسئله که رئیس مجلس نباید حواشی و شائبه‌ای داشته باشد سخن تازه‌ای نبود و در زمان طرح آن غیر ‌از آقای قالیباف کاندیداهای دیگری نیز برای ریاست اعلام آمادگی کرده بودند و بحث ریاست متمرکز به آقای قالیباف است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد:این برداشت و شیطنت رسانه‌ها بود که اظهارات این چنینی از جانب موتلفه‌ای‌ها را تفسیر و تلقی به آقای قالیباف کردند. برای موتلفه بحث شاخص‌ها مطرح است نه مصادیق. البته اگر تلقی غلطی نیز از یک مسئله می‌شود تا اندازه‌ای به گوینده نیز این ایراد وارد است که کلمات را به شیوه‌ای بیان کنند تا تلقی دیگری از آن نشود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=95426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰