تاریخ : دوشنبه, ۱۲ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 2 September , 2024
5

واکنش اروپا به کاهش تعهدات ایران

  • کد خبر : 87565
  • 14 شهریور 1398 - 18:14
واکنش اروپا به کاهش تعهدات ایران

جمهوریت: خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از ایران خواست که به تعهدات خود در برجام بازگردد. «کالوس مارتین روئیز د گوردخوئلا» سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار داشت: ما این فعالیت‌ها را ناسازگار با برجام قلمداد می‌کنیم. ما در همین چارچوب از ایران می‌خواهیم که این گام […]

جمهوریت: خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از ایران خواست که به تعهدات خود در برجام بازگردد.

«کالوس مارتین روئیز د گوردخوئلا» سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار داشت: ما این فعالیت‌ها را ناسازگار با برجام قلمداد می‌کنیم. ما در همین چارچوب از ایران می‌خواهیم که این گام را بازگردانده و از اقدامات بیشتری که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند، خودداری کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب (۱۳ شهریور) بعد از جلسه سران قوا از اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان از روز جمعه خبر داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی قوه قضائیه و با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه برگزار شد، تاکید کرد: هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند.
وی افزود:‌ اقدام‌های ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود البته مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست، هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می‌گردیم.
آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌های سنگین علیه ملت ایران را برگرداند. این اقدام واشنگتن با مخالفت جهانی روبرو شد و سایر کشورهای امضاکننده برجام اعلام کردند که با پیش‌بینی سازوکارهایی برجام را حفظ می‌کنند.
جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و برآورده نشدن انتظاراتش، اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد که برخی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش می‌دهد.
ایران تاکنون دو گام شامل بالا بردن درصد غنی سازی اورانیوم از ۳.۶ درصد و افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده را برداشته است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=87565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰