تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
3

نقش موساد در شهادت حسن تهرانی مقدم چه بود؟

  • کد خبر : 80812
  • 10 تیر 1398 - 8:01
نقش موساد در شهادت حسن تهرانی مقدم چه بود؟

به گزارش جمهوریت ، ابرنا پلاس نوشت: سریال ضدجاسوسی «گاندو» در حالی انفجار پادگان امیرالمؤمنین ملارد در حدود هشت سال قبل را تروریستی معرفی می‌کند که پیش از این منابع رسمی آن را تنها یک حادثه معرفی کرده بودند، هرچند برادر شهید تهرانی مقدم نیز عامل این رویداد را موساد معرفی کرده بود. اخیراً در […]

به گزارش جمهوریت ، ابرنا پلاس نوشت: سریال ضدجاسوسی «گاندو» در حالی انفجار پادگان امیرالمؤمنین ملارد در حدود هشت سال قبل را تروریستی معرفی می‌کند که پیش از این منابع رسمی آن را تنها یک حادثه معرفی کرده بودند، هرچند برادر شهید تهرانی مقدم نیز عامل این رویداد را موساد معرفی کرده بود.

اخیراً در سریال گاندو که به موضوع شناسایی و دستگیری یک تیم نفوذی و جاسوسی در ایران می‌پردازد و مدعی است با تغییر برخی اسامی براساس واقعیات ساخته شده، به انفجار در یکی از سایت‌های نظامی ایران طی سال‌های گذشته اشاره می‌کند.

در بخشی از این سریال مسئول پرونده می‌گوید: «در ماجرای انفجار سامانه موشکی ما در آبان ماه سال ۹۰، ردپای منافقین و موساد پیدا شد. آن زمانی فردی که به‌عنوان جاسوس موساد در سایت ما نفوذ کرده بود، خود در انفجار کشته شد. آن زمان ما نشانه‌ای از ارتباط او با موساد نیافتیم، تنها مشخص شد وی از نیروهای رده بالای سازمان منافقین بوده است، اما دو سال بعد (۲۰۱۲) ویکی‌لیکس سندی را درباره دستور وزیر دفاع آمریکا به رئیس سیا منتشر کرده است.» شخصیت مأمور بخشی از این سند ویکی‌لیکس را می‌خواند و مدعی می‌شود دولت آمریکا برای نابودی صنعت موشکی ایران، با سازمان امنیتی موساد و منافقین همکاری خواهد کرد و مبلغ یک میلیون دلار را در اختیار رابط سازمان منافقین در ایران قرار دهد تا در همین راستا هزینه کنند.

این روایت به شهادت سردار سرلشکر حسن تهرانی مقدم، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه و ۲۰ تن از همکاران وی اشاره می‌کند.

ویکی لیکس، یک سازمان مردم‌نهاد بین‌المللی است که در سال ۲۰۰۶ توسط جولیان آسانژ تأسیس شد. وب سایت این سازمان طی سال‌های اخیر، اسناد مهم و محرمانه‌ای از نقش دولت ایالات متحده در کشتار غیر نظامیان و خبرنگاران در جنگ عراق، افغانستان، کشتار مردم کنیا توسط پلیس این کشور و اقدامات دولت آمریکا در عرصه دیپلماتیک منتشر کرده است.

ردپای وزیر جنگ آمریکا در شهادت سردار تهرانی مقدم

حدود ساعت یک بعد از ظهر ۲۱ آبان ۹۰، خبری مبنی بر وقوع دو انفجار حوالی ملارد و شهر قدس منتشر شد و علت آن، خطا در جابه‌جایی مهمات موجود در یکی از زاغه‌ها اعلام شد. با این حال، یک روز بعد از این حادثه، برخی از رسانه‌های خارجی از جمله کریستین ساینس مانیتور و لوس‌آنجلس تایمز، آن را بخشی از یک اقدام جاسوسی معرفی کردند. روزنامه یدیعوت آهارنوت رژیم صهیونیستی، موساد را عامل این حادثه معرفی کرد. مجله تایم نیز در مطلبی به نقل از یک منبع امنیتی، مدعی شد این اقدام از سوی موساد برنامه‌ریزی شده و رژیم صهیونیستی برای آسیب زدن به برنامه موشکی و هسته‌ای ایران، برنامه‌های دیگری نیز پیش‌بینی و با عبارت «گلوله‌های بیشتری در خشاب است» از این وضعیت یاد کرده است.

علاوه بر این، اردیبهشت سال ۹۵، محمد تهرانی مقدم، برادر سرلشکر تهرانی مقدم که در حادثه انفجار پادگان امیرالمؤمنین به شهادت رسید بود، در مصاحبه‌ای با نشریه «رمز عبور» بر تروریستی بودن این حادثه تأکید و تصریح کرد: «واقعه‌ای که منجر به شهادت سردار حسن تهرانی مقدم شد، یک اتفاق نبود، بلکه یک حادثه از پیش برنامه‌ریزی و تعیین شده و تروریستی بود. ابعاد مختلف آن را مسئولان به‌موقع برای مردم ما بازخواهند کرد. در آن حادثه یکی از ابداعات جدید شهید بزرگوار در دست ساخت، طراحی و تست بود که این حادثه تروریستی اتفاق افتاد.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به جزئیات ماجرا اشاره کرده و گفته است: «دشمن غدار ما در منطقه بارها و بارها از جانب این شهید بزرگوار لطمه اساسی خورد و آبرویش در منطقه رفت و در صحنه‌های مختلف مقاومت با شکست مواجه شد. آن‌ها هم بیکار ننشسته بودند و همان‌طور که موساد اعلام کرد که این کار ما بود، قطعاً این انفجار با حمایت موساد و سایر سرویس‌های جاسوسی دنیا و استکبار جهانی انجام شده است. منتهی نوع و کیفیت آن را مسئولان مربوطه به‌موقع خدمت مردم شهید پرور اعلام می‌کنند.»

حالا بعد از گذشت قریب به هشت سال از این اتفاق در یک سریال تلویزیونی که مدعی نزدیکی به واقعیت است، گویا جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شده است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که به آن اشاره شده است، دستور وزیر دفاع ایالات متحده به رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور برای راه‌اندازی پروژه خرابکارانه علیه برنامه نظامی و هسته ایران است که خود به‌نوعی اعلام جنگ آمریکا علیه ایران محسوب می‌شود. علاوه بر این، این سریال به پرونده جنجالی بازداشت جیسون رضائیان، مدیر پیشین دفتر واشنگتن پست در تهران می‌پردازد. حال این پرسش مطرح می‌شود که امروز زمان و موقعیت مناسب برای اینکه مسئولان مربوطه، جزییات آن حادثه را مطرح کنند، رسیده است؟

سایت شبکه سه سیما در معرفی سریال «گاندو»، نوشته است: «این سریال بر اساس یک پرونده واقعی ساخته شده است».

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=80812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰