تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
4

بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸

  • کد خبر : 79265
  • 29 خرداد 1398 - 22:55
بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸

همواره خانم ها و آقایان خوش سلیقه دوست دارند نام فرزندشان را از بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ انتخاب کنند. بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ می تواند گزینه مناسبی برای یافتن ایده های جدید برای انتخاب اسم ها باشد. اسم پسر با کلاس و جدید اغلب برای خانواده های ایرانی بسیار […]

همواره خانم ها و آقایان خوش سلیقه دوست دارند نام فرزندشان را از بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ انتخاب کنند. بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ می تواند گزینه مناسبی برای یافتن ایده های جدید برای انتخاب اسم ها باشد. اسم پسر با کلاس و جدید اغلب برای خانواده های ایرانی بسیار جذاب است. خانواده های ایرانی همواره سعی دارند اسامی با مسما و پرمعنی که جزء بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ است را برای فرزندان خود انتخاب کنند. همچنین با وجود اینکه امروزه در عصر تکنولوژی به سر می بریم و از اسامی با مسما و خاص برای موارد گوناگون بسیاری نظیر پروفایل کاربری، ایمیل، آی دی، یوزر نیم و پسورد و … استفاده می کنیم. لذا نام منتخب اگر یک سیلابی و یونیک و خاص و با مسما و بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ باشد راحت تر در ذهن می ماند و از شکسته صدا کردن اسم به دور خواهد بود. نام هایی که برای فرزندان خود انتخاب می کنید اگر جدید و امروزی باشد بسیار زیباتر است تا از نام های قدیمی و منسوخ شده استفاده کنید.نام های قدیمی هم اگرچه دارای معانی زیبایی هستند اما امروزه کمتر رایج هستند. لذا تا جایی که می توانید سعی کنید در مورد جدید ترین اسم پسر و دختر شیک و باکلاس تحقیق و پرس و جو کنید.

ارتباط دین با اسم

اگر بخواهیم رابطه نام با دین را بررسی کنیم در واقع می توانیم بگوییم خداوند برای پیامبران و ائمه علیه السلام از نام های فوق العاده زیبا و خاص استفاده کرده است که هیچ کس تا قبل از آن، آن نام ها را نمی دانسته یا استفاده نکرده اند. خداوند متعال اسامی فراوانی دارد که بسیاری از نام های بامسما مشتق شده از آن است. به طور مثال می توانیم به فاطر و نام زیبای حضرت فاطمه(س) اشاره نماییم.

اسم پسر جدید و امروزی ۹۸

انتخاب اسم پسرانه با کلاس و جدید از جمله چالش ها و سخت ترین پروسه های انتخاب نام است. برای انتخاب اسم پسر جدید و شیک می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱- اسم پسرانه با کلاس و جدید چه حرفی شروع شود.

۲-  اسم پسر جدید و شیک یک سیلابی یا چند سیلابی باشد.

۳- اسم پسر جدید و امروزی ۹۸ شامل چه معانی بشود.

۴- اسم مورد نظر در دسته مذهبی، علمی، اصیل ایرانی یا عربی و… باشد.

لذا با توجه به موارد فوق می توان محبوب ترین اسم پسر تک و شیک زیر را پیشنهاد داد:

بهترین اسم پسرانه مذهبی ۹۸

یاسین: نام یکی از سوره های قرآن کریم و ریشه عربی

طاها: به معنی پاک ریشه عربی

امیر حافظ: به معنی حافظ خلیفه

ارمیا: به معنی بزرگ داشته شده و لقب حضرت علی ریشه عبری

اشرس: به معنی مرد دلاور ریشه عربی

امیرعرفان: به معنی فرمانروای آگاه و ریشه عربی

حماد: بسیار سپاسگزار و ریشه عربی

حانون: صاحب نعمت و ریشه عبری

حبان: نام یکی از اصحاب پیامبر و ریشه عربی

طهورا: به معنی پاک و پاکیزه و ریشه عربی

 اسامی غیر مذهبی پسرانه جدید ۹۸

اشتاد: به معنی راستی

انوش: به معنی بی مرگ و جاویدان

بهنام: به معنی نیک نام

پارسا: به معنی پرهیزگار

پاکمهر: از نام های ویژه

دهناد: از نام های ویژه

دادبه: قانون خوب

فاتک: نام پدر مانی

سینا: از نخستین پیروان زرتشت

فربد: به معنی نگهبان

ماهان: نام پسر کیخسرو

مهراب: نام پادشاه کابل

ناشا: دادگر

یاشار: به معنی جاویدان و ریشه ترکی

حال به معرفی بهترین اسم دخترانه می پردازیم. اسامی دخترانه جدید و امروزی تنوع زیادی دارند.

آبانسا: مانند آبان و ریشه فارسی

آتریسا: دختری با چهره آتشین و ریشه فارسی

آرشیدا: بانوی درخشان آریایی و ریشه فارسی

آدرینا: به معنی درخشان و ریشه فارسی

آیسان: به معنی زیبا و ریشه فارسی

آیسل: به معنی درخشنده مانند ماه و ریشه ترکی

آویسا: به معنی پاک و تمیز و ریشه فارسی

بنیتا: دختر بی همتا و ریشه فارسی

ترنم: به معنای خواندن و شعر و ریشه عربی

تلما: به معنی گندمگون و ریشه عربی

تبسم: لبخند و ریشه عربی

جیران: به معنی آهو و ریشه ترکی

چیستا به معنی فرشته معرفت و ریشه فارسی

حلیا: زیور و آرایش و ریشه فارسی

حورآسا: مانند حور زیبا و ریشه عربی فارسی

درسا: مانند در زیبا و ریشه فارسی

دینا: به معنی داور و خواهر حضرت یوسف

ذلفا: دختر سفید روی و ریشه فارسی

رسپینا: به معنی فصل پاییز و ریشه فارسی

رامونا: به معنی عشق و ریشه فارسی

ژیکان: به معنی قطره باران و ریشه کردی

ژینوس: به معنی باهوش و ریشه فرانسوی

ستیا: به معنی گیتی و ریشه اوستایی پهلوی

سابرینا: به معنی مژده و بشارت و ریشه آشوری

سایان: به معنی سایه و ریشه کردی

سونیا: به معنی خرد و عقل و ریشه ترکی

صبا: نسیم ملایم و ریشه عربی

عطیه: به معنی بخشش و ریشه عربی

بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ که برای فرزندتان می توانید انتخاب کنید شامل اسم های زیادی است. بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ اغلب در دیکشنری ها و سایت های مختلف وجود دارد لذا با جستجویی ساده می توانید بهترین اسم پسرانه و بهترین اسم دخترانه را بیابید.

انتخاب بهترین اسم های سال ۹۸ دختر و پسر

همواره از حقوقی که بر گردن والدین است انتخاب اسم با مسما و زیبا برای فرزندان است که در اسلام هم به آن توصیه شده است. برای انتخاب بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ می توانید از بزرگتر ها و همچنین از رسانه ها هم کمک بگیرید. برای پیدا کردن اسم دختر و پسر تک و شیک می توان فهرست اسامی محبوب دختر و پسر جدید ۹۸ که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم استفاده کنید. بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ به گونه ای انتخاب می شود که دارای معنی باشد و اصالت و ریشه آن مشخص باشد و بهتر است حروف ابتدای اسم پسر و دختر شیک و باکلاس مشخص شود تا پروسه انتخاب اسمتان راحت تر شود. اسم پسر تک و خاص هم در کتاب هایی نظیر شاهنامه، گلستان و بوستان، قرآن کریم، نهج البلاغه، فرهنگ لغت و … به خوبی و به وفور یافت می شود. از آنها هم می توانید کمک بگیرید. اسم های جدید و امروزی ۹۸ اغلب یا ریشه کردی یا ریشه فارسی یا عربی و یا ترکی و روسی دارند.

اسم با کلاس شیک امروزی

بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ امروزی در خانواده های ایرانی انتخاب می شود. نام های با معانی زیبای امروزی به صورت های چند بخشی و تک بخشی و استفاده از واژه های خاص نیز وجود دارد. در قسمت زیر به چند اسم محبوب باکلاس و شیک دخترانه و پسرانه با واژهای خاص می پردازیم:

بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸

آژمان: بی زمان

آرتان: راستگو

سورن: دلیر دلاور

تصویر ۶

بهترین اسم پسر و دختر ۹۸

مهرسانا: دارای مهر

تیارا: چشم آرا

ثمینا: ثمین

دایانا: الهه آب

تاتیانا: پرنده شکاری

قشنگ ترین اسم امروزی و با کلاس

قشنگ ترین اسم امروزی را اغلب پدر و مادر ها انتخاب می کنند. آن ها باید از میان اسامی موجود، نامی را بر گزینند که علاقه دارند تا فرزند دلبرشان را با آن صدا بزنند. اگر نام فرزند مطابق سلیقه پدر و مادر باشد هر گاه که نام وی را صدا می زنند تداعی کننده عشق و زیبایی و طراوت خانواده است. آنگاه که فرزند صالح در خانواده رشد با هر بار صدا زدن وی دل پدر و مادر آرام می شود و به فرزندشان افتخار می کنند. بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ می تواند در شیوه نامگذاری نسل های آینده هم تاثیر گذار باشد. بهترین اسم دختر و پسر سال ۹۸ در عصر کنونی می تواند تحت تاثیر عوامل جغرافیایی، دین و سنن و تکنولوژی و سلیقه پدر و مادر باشد. لذا اگر می خواهید بهترین اسم دختر و پسر سال ۹۸ را برای فرزندتان برگزینید می نوانید از روش های زیر استفاده کنید:

اگر می خواهید بهترین اسم دختر و پسر سال ۹۸ را طبق سنت ها انتخاب کنید می توانید از فامیل مشورت بگیرید و در نهایت با استفاده از لیست بالا سلیقه خود را اعمال کنید.

اگر می خواهید بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ طبق دین و مرتبط با آن برای فرزندتان انتخاب کنید می توانید از کتاب قرآن و نام های مذهبی امروزی ۹۸ استفاده کنید.

اگر می خواهید بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ را با توجه به تکنولوژی و عوامل جغرافیایی انتخاب کنید می توانید از میان اسامی با ریشه های متنوع ترکی، عربی، فارسی، روسی و عبری و… و استفاده از لیست بالا نام مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تمامی نام های لیست بالا دارای معنی هستند و جزء بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ می باشند. در واقع تمامی نام ها نیک هستند اما امروزه اغلب خانواده ها سعی می کنند بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ را برای فرزندان متولد سال ۹۸ انتخاب کنند تا در آینده اسم کودکشان خاص و تک و شیک باشد. اگر شما هم می خواهید اسم فرزندتان جزء بهترین اسم پسر و دختر سال ۹۸ باشد می توانید مواردی که در این مقاله درج شده است را به خاطر بسپارید.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=79265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰