تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 28 June , 2024
6

علی‌عسکری: امام خمینی صراحتاً گفتند “برای ادامه راه شهید مطهری به آقای خامنه‌ای مراجعه کنید”

  • کد خبر : 73334
  • 13 اردیبهشت 1398 - 2:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالعلی علی‌عسکری که همزمان با ۱۲ اردیبهشت در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری در فریمان زادگاه این اندیشمند انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: شهید مطهری در زمانه‌ای که جریان‌های فکری تحت تأثیر اندیشه‌های التقاطی غرب و شرق بودند با تولید فرآورده‌های فکری در مقابل […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالعلی علی‌عسکری که همزمان با ۱۲ اردیبهشت در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری در فریمان زادگاه این اندیشمند انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: شهید مطهری در زمانه‌ای که جریان‌های فکری تحت تأثیر اندیشه‌های التقاطی غرب و شرق بودند با تولید فرآورده‌های فکری در مقابل آنها مقاومت و اندیشه اسلامی را احیا کرد.

رییس رسانه ملی تصریح کرد: شهید مطهری با درک نیازهای فکری جوانان و مردم زمانه خود در مقابل حمله جریان‌های غرب و شرق‌زده سینه سپر کرد و به هدایت جامعه خود پرداخت. معلم شهید انقلاب تفکرات التقاطی را به‌خوبی می‌شناخت و رفتارهای خزنده را درک می‌کرد و سعی در جدا کردن سره از ناسره و جلوگیری از نفوذ عناصر التقاطی به داخل نیروهای انقلابی داشت.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به ایدئولوژی‌های شکل‌گرفته در دوران زندگی شهید مطهری، اظهار داشت: استاد شهید مطهری در مقابل ایدئولوژی انحرافی و التقاطی، ایدئولوژی اسلامی را مطرح کرد و در سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و آثارش این اندیشه‌ها را تبیین می‌کرد.

علی‌عسکری با اشاره به تاریخ دوره پهلوی گفت: غربی‌ها بعد از تحمیل رضاخان به ایران، درصدد اسلام‌زدایی بودند و در شمال کشور نیز اندیشه‌های کمونیستی در حال رشد و گسترش بود و با حمایتی که دو ابرقدرت از این دو جریان فکری داشتند،  کشور از نظر فکر و اندیشه فضای متلاطمی را تجربه می‌کرد. شهید مطهری با هوشیاری تمام رگه‌های افکار التقاطی غربی و شرقی را بازشناسی کرد و در مقابل آنها ایستاد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری اهل بصیرت فکری و سیاسی و انسانی جامع، فرهیخته و جامعه‌شناس بود اظهار داشت: امروز هم درگیر جنگ فرهنگی و جنگ نرم هستیم، اگر در روزهای نخست انقلاب شخصیت‌های مهم کشور را ترور فیزیکی می‌کردند امروز دشمنان بیشتر به ترور شخصیت و فکر روی آورده‌اند و این جنگ بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر است.

رییس رسانه ملی به دوراندیشی امام خمینی(ره) و تربیت نیروهایی اندیشمند و اثرگذار برای هدایت فکری جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: زمانی که استاد مطهری به شهادت رسید بسیاری از دانشجویان و جوانان انقلابی به امام خمینی مراجعه می‌کردند و از ایشان می‌پرسیدند که “برای ادامه راه استاد مطهری باید به‌سراغ چه‌کسی برویم؟” و امام هم خیلی صریح می‌گفتند “به آ سید علی آقای خامنه‌ای مراجعه کنید”.

رییس رسانه ملی افزود: آیت الله خامنه‌ای چه در دوران پیش از انقلاب در مشهد و چه در دوران بعد از انقلاب در تهران و چه در ایام ریاست جمهوری همواره میان کانون‌های فکری جوانان انقلابی حضور داشته و تأثیرات فراوانی در هدایت فکری آنها داشته‌اند.

رییس رسانه ملی با توجه به سه دهه رهبری کم‌نظیر آیت الله خامنه‌ای بعد از امام راحل گفت: ایشان در این مدت با همین هدایت و تأثیرگذاری بر نسل‌های مختلف جامعه توانستند کشور را از گردنه‌های بسیار سختی با موفقیت عبور دهند و در حالی که دشمن آرزو داشت ما چهل‌سالگی انقلاب‌مان را نبینیم اما امروز با اقتدار دهه پنجم انقلاب اسلامی را آغاز کرده‌ایم و با مبنا قرار دادن بیانیه مهم گام دوم به افق‌هایی بلند می‌نگریم.

علی‌عسکری در ادامه تأکید کرد: این بیانیه بعد از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حیرت دشمنان انقلاب پیامی ماندگار به دنیا صادر کرد که نظام جمهوری اسلامی مقتدر ایستاده و به‌پیش می‌رود.

رییس سازمان صدا و سیما بیان کرد: بیانیه گام دوم بیانیه‌ای فوق‌العاده است که با تکریم و اشاره به هوشمندی ملت ایران آغاز می‌شود و نقشه راه را برای چهل سال دوم انقلاب تبیین و مشخص کرده است. وجهه همت بیانیه گام دوم جوانان این مملکت هستند که باید این کشور را بسازند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=73334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰