تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
2

توانمندسازی پرستاران مهم ترین گام برای پیشگیری از بیماری ها است

  • کد خبر : 72481
  • 10 اردیبهشت 1398 - 19:34

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار مهر، مریم حضرتی ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری کنگره ملی آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده که برای نخستین بار در استان گیلان برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه گیلان پیشرو و پیش قدم در آموزش به بیمار و خانواده است. حضرتی با اشاره […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار مهر، مریم حضرتی ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری کنگره ملی آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده که برای نخستین بار در استان گیلان برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه گیلان پیشرو و پیش قدم در آموزش به بیمار و خانواده است.

حضرتی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی و پیر شدن کشور و همچنین افزایش بیماری‌های غیر واگیر همانند فشار خون بالا، بی‌حرکتی و عوارض ناشی از این بیماری‌ها بر ضرورت توجه به حوزه آموزش بیش از گذشته تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کنگره آموزش به بیمار و خانواده در معاونت پرستاری وزارت بهداشت ایجاد شده است، گفت: این نخستین همایش کنگره است که توسط دانشگاه گیلان در شهرستان بندرانزلی برگزار شده که نشان دهد توجه دانشگاه گیلان در راستای آموزش به بیمار و خانواده است که انتظار می‌رود تداوم داشته باشد.

حضرتی در ادامه با اشاره به اینکه این کنگره ملی در راستای توانمند سازی پرستاران در راستای آموزش به بیمار و خانواده تشکیل شده است، افزود: آموزش و توانمندسازی مردم برای مراقبت از خود مهم‌ترین هدف این کنگره است.

وی به حضور پرستاران از سراسر کشور در این کنگره نیز اشاره و بیان کرد: مهم‌ترین قدم برای پیشگیری از بیماری‌ها، توانمند سازی این قشر برای آموزش به مردم است.

معاون امور پرستاری وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های درمان و توجه جدی به پیشگیری قبل از درمان با آموزش و توانمند سازی پرستاران، تصریح کرد: خود مراقبتی خانواده‌ها و آموزش به بیماران برای کاهش مراجعه مجدد بیماران به مراکز درمانی ضرورت دارد.

وی پرستاران را محور اصلی سلامت در کشور دانست و افزود: تغییر در آگاهی و نگرش بیمار برای افزایش خود مراقبتی و پیشگیری از عوارض بالقوه و همچنین مدیریت سالخوردگی اهمیت دارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=72481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰