تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
10

وزیر نیرو از عملی شدن تعهدات وزارت نیرو به مجلس خبر داد

  • کد خبر : 5873
  • 07 مهر 1397 - 10:23
وزیر نیرو از عملی شدن تعهدات وزارت نیرو به مجلس خبر داد

به گزارش جمهوریت؛ رضا اردکانیان در پاسخ به این پرسش که از تعهدات وزارت نیرو در زمان رأی اعتماد مجلس چه میزان محقق شده است، ابراز داشت: آنچه که به نمایندگان درگرفتن رای اعتماد گفته شد برنامه چهارساله بوده است که طبیعتاً در یک سال اول باید سهم آن عملیاتی شده باشد. وی افزود: با توجه به شرایط […]

به گزارش جمهوریت؛ رضا اردکانیان در پاسخ به این پرسش که از تعهدات وزارت نیرو در زمان رأی اعتماد مجلس چه میزان محقق شده است، ابراز داشت: آنچه که به نمایندگان درگرفتن رای اعتماد گفته شد برنامه چهارساله بوده است که طبیعتاً در یک سال اول باید سهم آن عملیاتی شده باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط آبی کشور که در سال ۹۶ و ۹۷ شاهد بودیم یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها طی ۵۰ سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و خدا را شاکریم به تایید بخش عمده‌ای از ناظران و خود مردم علیرغم همه چالش‌های موجود تابستان را با روسفیدی به اتمام رساندیم و لذا برنامه‌ریزی داریم تا سال پیش رو به شکل بهتری مدیریت شود.

وزیر نیرو ضمن بیان اینکه با کمک مجلس می‌کوشیم تا طرح‌های آب‌رسانی شهری و روستایی در بودجه سال ۹۸ سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد، ابراز داشت: در موضوع مدیریت آب چگونگی مصرف در اولویت قرار دارد و در بحث کشاورزی، شرب، بهداشت و صنعت می‌کوشیم تا با همکاری دستگاه‌های مسئول توجه بیشتری به چگونگی مصرف آب در مناطق خشک و نیمه‌خشک که کشور ما در آن واقع‌شده است صورت گیرد.

اردکانیان در ادامه تصریح کرد: طرح‌های تامین آب نظیر شیرین کردن آب دریاها یا انتقال بین حوزه‌ای اگر توام با اصلاح شیوه‌های مصرف نباشد آن طرح‌ها در آینده نزدیک رافع مشکلات ما نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به رشد مصرف، چنانچه برای آن تدبیر نشود و در کشاورزی به دنبال اصلاح روش‌های کشت و مناسب آبیاری نباشیم مشکلات جدی خواهیم داشت لذا امیدواریم با همکاری همه عوامل در بخش‌های مصرف بتوانیم از این منبع حیاتی استفاده بهینه‌تری را داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=5873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰