تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
13

افشای سقوط بزرگترین پهپاد جاسوسی آمریکا

  • کد خبر : 4694
  • 17 شهریور 1397 - 11:08
افشای سقوط بزرگترین پهپاد جاسوسی آمریکا

به گزارش جمهوریت؛ نیروی هوایی آمریکااین حادثه را مخفی‌ نگه داشته بود تا اینکه سایت تخصصی وار زون /منطقه جنگی (The War Zone)، دیروز( جمعه) آن را با ذکر جزئیات منتشر نمود. این روزنامه افزود:هنگامی که این پهپاد سقوط نمود، بلافاصله عملیات برای جمع آوری لاشه های آن وجلوگیری ازاینکه قطعات آن به دست دشمنان بیافتد آغاز […]

به گزارش جمهوریت؛ نیروی هوایی آمریکااین حادثه را مخفی‌ نگه داشته بود تا اینکه سایت تخصصی وار زون /منطقه جنگی (The War Zone)، دیروز( جمعه) آن را با ذکر جزئیات منتشر نمود.

این روزنامه افزود:هنگامی که این پهپاد سقوط نمود، بلافاصله عملیات برای جمع آوری لاشه های آن وجلوگیری ازاینکه قطعات آن به دست دشمنان بیافتد آغاز شد. در این عملیات، کشتی پشتیبانی نبرد سریع از نوع ‘یو اس ان اس آرتیک’ در خلیج کادیز نقش اصلی را داشت.

آمریکا و اسپانیا در منطقه کادیز دو پایگاه مشترک نیروهای هوایی و دریایی دارند و آمریکا چهار سامانه ضد موشکی برای مقابله با حملات موشکی در این پایگاه ها مستقر کرده است.
به نوشته این روزنامه، در حال حاضر هیچ اطلاعاتی‌ در مورد وضعیت پهباد، ماموریت آن و مسیری که عبور کرده در دست نیست.

پهبادهای گلوبال هاک، در اروپا بسیار فعال بوده و نقش مهمی در ماموریت های تجسسی و شناسایی شرق اوکراین و شمال دریای سیاه برعهده دارند.

این پهپاد ها همچنین در مدیترانه شرقی‌ در نزدیکی‌ سواحل سوریه فعالیت دارند، اما در ماه های اخیر ، این فعالیت ها کمتر بوده است.

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=4694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰