تاریخ : یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 26 May , 2024
1

افزایش مالیات بر سیگار مهم تر از تخت بیمارستانی است

  • کد خبر : 32932
  • 10 بهمن 1397 - 17:34

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحمان رستمیان، در همایش سیگار و سیاست‌گذاری سلامت محور، اظهار داشت: دخانیات مهمترین علت ابتلا به سرطان به شمار می‌رود و این در حالی بود که می‌توان از این مسله به میزان زیادی پیشگیری کرد. وی افزود: سیاست‌گذاری کشور باید در جهت کاهش تقاضا و عرضه سیگار […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحمان رستمیان، در همایش سیگار و سیاست‌گذاری سلامت محور، اظهار داشت: دخانیات مهمترین علت ابتلا به سرطان به شمار می‌رود و این در حالی بود که می‌توان از این مسله به میزان زیادی پیشگیری کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری کشور باید در جهت کاهش تقاضا و عرضه سیگار باشد و بر همین اساس لازم است که مالیات و عوارض دخانیات افزایش یابد و درآمد حاصل از آن جهت پیشگیری از بیماری‌ها و موضوعات سلامت محور استفاده شود.

معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت:‌ متاسفانه قیمت لبنیات در کشور افزایش یافته ولی دخانیات قیمت پایین دارد و باید کالاهای آسیب رسان علاوه بر افزایش مالیات بر آنها در دسترس مردم نباشد که این مسئله در بسیاری از کشورها مدنظر قرار گرفت و برخی به سمت کشوری عاری از دخانیات پیش رفته‌اند.

رستمیان با اشاره به ضرورت نگاه هوشمندانه دولت و سازمان مدیریت، ادامه داد: سالانه باید افزایش ۱۰ درصد از مالیات بر خرده فروشی را لحاظ می‌کردیم ولی متاسفانه این مسئله اجرا نشده است و باید سیاست‌گذاری‌ها سلامت محور باشد.

وی با اشاره به تاثیر استعمال دخانیات در بروز سرطان، پوکی استخوان و مشکلات قلبی عروقی، گفت: افزایش مالیات بر سیگار بسیار موثر است و این مسئله حتی بیشتر از افزایش تخت‌های بیمارستانی و موضوع شیمی درمانی اهمیت دارد. بنابراین همه باید تلاش کنیم جهت داشتن جامعه‌ای سالم پیش رویم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=32932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰