تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
1

آماده سازی راهنماهای بالینی سرطان های شایع در کشور

  • کد خبر : 31210
  • 07 بهمن 1397 - 11:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی، صبح یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۷۵ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور، گفت: بسته های حمایتی از بیماران مبتلا به سرطان، در قالب خدمات سرپایی و بستری، تدوین و ارائه می شود. وی با عنوان این مطلب که قسمتی از هزینه های سرطان […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی، صبح یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۷۵ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور، گفت: بسته های حمایتی از بیماران مبتلا به سرطان، در قالب خدمات سرپایی و بستری، تدوین و ارائه می شود.

وی با عنوان این مطلب که قسمتی از هزینه های سرطان از طریق طرح تحول سلامت تامین شده است، افزود: ساخت مراکز تشخیص و درمان سرطان، در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

جان بابایی، ساخت مراکز تیپ یک، دو و سه تشخیص و درمان سرطان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمرکز ما بر روی توسعه مراکز تیپ یک قرار دارد که برای ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان است.

معاون درمان وزارت بهداشت، به داروهای بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و افزود: گایدلاین ها و راهنماهای بالینی در زمینه داروهای بیماران سرطانی به صورت بومی، سال گذشته به سراسر کشور ابلاغ شد.

جان بابایی تاکید کرد: بیمه ها ملزم هستند بر اساس همین گایدلاین ها، داروها را پوشش دهند.

وی همچنین به آماده سازی گایدلاین تشخیص و درمان سرطان های شایع معده، روده بزرگ، ریه، پستان و همچنین رادیوتراپی در حین درمان، اشاره کرد و افزود: مراکز ارائه خدمات تشخیصی و درمان سرطان در کشور، دارای کد شناسه هستند تا اقدامات این مراکز قابل پیگیری باشد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=31210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰