تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
3

تاکید مضاعف قرآن بر “نوع تغذیه” و غفلت مسؤلان و مردم از این اصل قرآنی

  • کد خبر : 30202
  • 05 بهمن 1397 - 14:34

به گزارش جمهوریت ; به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در قرآن کریم بر تغذیه سالم تاکید فراوانی شده و آیات در این باره فراوانند: ـ سوره عبس آیه ۲۴: « فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ » به این معنی که انسان باید به خوراک و غذایش توجه داشته باشد که آنچه می‌خورد سالم و […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در قرآن کریم بر تغذیه سالم تاکید فراوانی شده و آیات در این باره فراوانند:

ـ سوره عبس آیه ۲۴: « فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ » به این معنی که انسان باید به خوراک و غذایش توجه داشته باشد که آنچه می‌خورد سالم و مفید باشد و آلوده به مواد مضر نباشد و ماهیت آن از چیزی نباشد که سلامتی را به خطر می‌اندازد. 

ـ آیه ۱۶۸ سوره بقره: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُواْ مِمَّا فِی الأَرْضِ حَلاَلاً طَیِّباً …» به این معنی که از آنچه در زمین است حلال‌ها و پاکیزه‌ها را بخورید.

ـ‌ آیه ۱۷۲ سوره بقره: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُلُواْ مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ …  » به این معنی که از غذاهای پاک و پاکیزه و حلال‌ها و قابل خوردنی‌ها استفاده کنید.

ـ آیه ۱۹ سوره کهف: «… هَذِهِ إِلَى الْمَدِینَهِ فَلْیَنظُرْ أَیُّهَا أَزْکَى طَعَامًا فَلْیَأْتِکُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ…» به این معنی که وقتی برای تهیه مواد غذایی می‌روید دقت کنید که غذای کدامیک از فروشندگان پاکیزه‌تر است و از آن غذای پاکیزه بگیرید.

متاسفانه در کشورمان با وجود حاکمیت اسلامی اما در تولید محصولات کشاورزی، چندان به‌ دستورات قرآنی در حوزه تغذیه توجه نمی‌شود که انسان باید غذای طبیعی و سالم که برایش مفید است، مصرف کند نه آلوده به کودهای شیمیایی و سموم و از آنها بدتر، تولید شده به روش‌های صنعتی و تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی و تراریخته و … در حالیکه بسیاری از کشورهای اروپایی که از موهبت اسلام و دستورات آسمانی آن در خوراک بی‌بهره هستند، تولید و مصرف محصولات مضری مانند محصولات تراریخته را ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=30202

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰