تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
1

۲ماه فرصت استثنایی برای خرید وارداتی‌ها

  • کد خبر : 29344
  • 03 بهمن 1397 - 15:34
۲ماه فرصت استثنایی برای خرید وارداتی‌ها

به گزارش جمهوریت ; ‌دلیل اول کاهش قیمت خودروهای وارداتی به‌دلیل کاهش قیمت ارز است که باعث شده افرادی که در زمستان سال گذشته و همچنین بهار سال جاری به قصد سرمایه‌گذاری، خودرو خریداری کرده‌اند، با کاهش نسبی قیمت‌ها، خودروهای خود را برای فروش به بازار عرضه کنند.    به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها […]

به گزارش جمهوریت ;

خودروهای وارداتی

‌دلیل اول کاهش قیمت خودروهای وارداتی به‌دلیل کاهش قیمت ارز است که باعث شده افرادی که در زمستان سال گذشته و همچنین بهار سال جاری به قصد سرمایه‌گذاری، خودرو خریداری کرده‌اند، با کاهش نسبی قیمت‌ها، خودروهای خود را برای فروش به بازار عرضه کنند.

   به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها قیمت خودروهای وارداتی به کمترین میزان خود در شش‌ماهه گذشته رسیده و اکنون بهترین شرایط برای خرید خودروهای وارداتی است‌. اما این اتفاق به چه دلیل رخ داده است‌؟
‌دلیل اول کاهش قیمت خودروهای وارداتی به‌دلیل کاهش قیمت ارز است که باعث شده افرادی که در زمستان سال گذشته و همچنین بهار سال جاری به قصد سرمایه‌گذاری، خودرو خریداری کرده‌اند، با کاهش نسبی قیمت‌ها، خودروهای خود را برای فروش به بازار عرضه کنند. در واقع این دسته از افراد تازمانی‌که خودروهای وارداتی روند افزایش قیمت را ادامه می‌دادند، قصد فروش خودرو خود را نداشتند اما از زمانی‌که روند افزایش قیمت، در دو ماه پیش، متوقف و سپس کاهشی شد، خودروهای خود را برای فروش به بازار عرضه کردند. به‌خصوص این عرضه طی یک ماه اخیر افزایش بیشتری داشته است زیرا این افراد تصور می‌کنند در سه‌ماه پایانی سال، افراد بیشتری برای خرید خودرو به بازار مراجعه می‌کنند. ‌ اما دلیل دوم، عرضه اولین بخش از خودروهای باقی‌مانده در گمرک طی چند روز گذشته است. این خودروها که به‌تازگی مجوز ترخیص آنها صادر شده است، در حال عرضه تدریجی به بازار هستند و این موضوع سبب افزایش تعداد خودروهای وارداتی عرضه‌شده برای فروش شده است. بدین ترتیب این دو عامل باعث شده است قیمت خودروهای وارداتی به حداقل میزان خود، بعد از افزایش نرخ ارز برسد و در نتیجه شاهد کمترین قیمت‌ها در ۶ماه گذشته باشیم. البته باید گفت تداوم این وضعیت در بهار سال آینده محتمل نیست و به احتمال زیاد در اردیبهشت و خردادماه شاهد تغییر دوباره قیمت‌ها خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=29344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰