تاریخ : سه شنبه, ۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 3 September , 2024
1
موسوی لاری:

«کا گ ب» خطرناک‌تر از «سی آی ای» در ایران جنایت می‌کند

  • کد خبر : 246669
  • 13 شهریور 1403 - 14:05
«کا گ ب» خطرناک‌تر از «سی آی ای» در ایران جنایت می‌کند
«من معتقدم که «کا گ ب» خطرناک‌تر از «سی آی ای» جنایت می‌کند و در کنار موساد است. دستگاه‌های اطلاعاتی ما یادشان رفته بود که با این‌ها طرف‌اند.»

جمهوریت –عبد الواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اگر شورای عالی امنیت ملی یک دکانی باشد در مقابل دکان وزارت کشور، حتماً وزارت با ناکامی روبرو می‌شود. اگر وزارت اطلاعات -من بازهم می‌گویم این وزارت، وزارت اطلاعات است نه وزارت امنیت- کار اطلاعاتی‌اش را درست انجام بدهد و به وظایف اصلی‌اش بپردازد، دولت می‌تواند موفق شود. اما اگر چنین نباشد، مشکل حل نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: شما می‌دانید که همین دستگاه‌های امنیتی بهترین نیروهای این کشور و بهترین اساتید دانشگاه‌ها را به دلیل اینکه در سال ۸۸ در فلان راهپیمایی شرکت کردند، از گردونه خارج کردند و دانشگاه‌ها را از علم و دانش آن‌ها محروم کردند. در حالی که اصلاً مسئله و وظیفه اصلی این دستگاه چیز دیگری بود.

اینها یادشان رفته بود که با یک جنایتکارانی مثل «موساد»، «ام آی سیکس»، «سی آی ای» و امثال اینها سروکار دارند و همین‌طور «کا گ ب». من معتقدم که «کا گ ب» خطرناک‌تر از «سی آی ای» جنایت می‌کند و در کنار موساد است. دستگاه‌های اطلاعاتی ما یادشان رفته بود که با اینها طرف‌اند.

الآن باید رویکرد این دستگاه‌ها عوض شود. اینها بازوهای وزیر کشور در شورای امنیت کشورند، اگر این رویکردشان عوض نشود و اطلاعات درست در اختیار وزیر کشور قرار نگیرد، وزیر کشور هم ممکن است نتواند آن‌جوری که باید به وظایفش عمل کند. باید خود آقای مسعود پزشکیان این کار را بکند. مسعود پزشکیان باید نسبت به آنچه گفته پایبند باشد و لوازمش را هم فراهم بکند. وزیر اطلاعاتش حتماً با رویکرد جدید فعال باشد؛ همین‌طور وزیر کشورش فارغ از اینکه لباسش نظامی است، باید با آن نگاهی که عرض کردم کشور را اداره کنند.

بنابراین، اگر اینها کمک کنند، همین وزیر کشور نظامی هم می‌تواند موفق باشد و واقعاً کارکردی فراتر از آنچه که لباسش می‌گوید، داشته باشد. ولی اگر کمک نکنند، به‌صورت طبیعی این آقا هم یک نفر است در بین همه آن‌هایی که ممکن است نگاه‌های‌شان متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰