تاریخ : سه شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 July , 2024
0

تقدیر مخبر از عوامل نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 242621
  • 26 تیر 1403 - 16:33
تقدیر مخبر از عوامل نیروگاه رامین اهواز
سرپرست ریاست جمهوری در حاشیه سفر به خوزستان در دیدار جمعی از مهندسان و عوامل نیروگاه رامین اهواز از تلاش‌های موثر آنان برای جلوگیری از قطعی برق در این استان تقدیر کرد.

جمهوریتمحمد مخبر در این دیدار توسعه صنعتی کشور را مدیون تلاش مهندسان و کارشناسانی ماهر و مجرب دانست و گفت: آنان افزون بر علم، دانش و مهارت، آراسته به زینت اخلاق، ایثار و فداکاری برای خدمت به مردم هستند.

وی افزود: گسترش روحیه جهادی و از خودگذشتگی کلید موفقیت کشور است و آنچه در مدیریت حادثه نیروگاه رامین اهواز شاهد بودیم تنها نمونه‌ای از تلاش غیرتمندانه برای جلوگیری از خطر خاموشی گسترده در روزهای داغ تابستان و حفاظت از جان و مال مردم بود و این اقدام در سرتاسر کشور در حال تکرار است.

سرپرست ریاست جمهوری تولید برق را موتور پیشران کشور دانست و افزود: اگرچه تلاش‌های بسیاری در دولت سیزدهم برای توسعه نیروگاه‌های حرارتی، سیکل ترکیبی، تجدیدپذیر و هسته‌ای انجام شده، اما رفع کامل ناترازی‌های گذشته نیازمند تداوم این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌های مختلف تولید است.

وی با اشاره به نقش استان خوزستان در تولید ۱۵ درصد برق حرارتی، ۷۵ درصد برق آبی و مدیریت یک‌سوم آب‌های سطحی کشور، توجه بیشتر به این حوزه را در استان ضروری دانست و گفت: ایران در بخش نیروگاهی باوجود همه تحریم‌ها روی پای خود ایستاده است و با تکیه بر توان مهندسان کشور می‌تواند به قطب تولید برق در منطقه تبدیل شود.

مخبر یادآور شد: ما برای جبران بخشی از ناترازی نیازمند مدیریت مصرف هستیم. مردم باید بدانند که تولید برق با چه میزان سختی در کشور انجام می‌شود و از این رو صرفه‌جویی در مصرف را جدی‌تر بگیرند.

در این دیدار تعدادی از مدیران و مهندسان و عوامل نیروگاه رامین اهواز به تشریح مشکلات موجود در تولید برق کشور پرداختند و از سرپرست ریاست‌جمهوری خواستند دولت نگاه ویژه‌ای به نیروگاه‌ها و عوامل‌شان به عنوان خط مقدم تولید داشته باشد.

همچنین در پایان این دیدار مخبر با اهدا لوح تقدیر از تعدادی از عوامل این نیروگاه به نمایندگی از سایران قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، نشتی کندانسور نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت و خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.

رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=242621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰