تاریخ : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 18 June , 2024
1

ادعای رویترز: ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام، در حال افزایش ظرفیت غنی‌سازی است

  • کد خبر : 239165
  • 24 خرداد 1403 - 13:14
ادعای رویترز: ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام، در حال افزایش ظرفیت غنی‌سازی است
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که ایران با افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود در دو سایت زیرزمینی، به قطعنامه هفته گذشته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ داده است.

جمهوریتخبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که ایران با افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود در دو سایت زیرزمینی، به قطعنامه هفته گذشته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ داده است.

 

این دیپلمات‌ها اعلام کرده‌اند که با این وجود، میزان این گسترش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم به اندازه‌ای نیست که بسیاری نگران آن بودند.

پنج دیپلمات گفتند، این بار ایران قصد دارد آبشارها یا خوشه‌های بیشتری از سانتریفیوژها، ماشین‌های غنی‌سازی اورانیوم را در هر دو سایت غنی‌سازی زیرزمینی خود نصب کند.

سه نفر از این دیپلمات‌ها گفتند که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که پیشرفت فعالیت‌های ایران را رصد می‌کنند، قرار است روز پنجشنبه گزارشی در این‌باره به کشورهای عضو آژانس ارائه کنند.

یک دیپلمات مستقر در وین با اشاره به مقیاس گسترش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم گفت: «به میزانی که انتظار داشتم نبود».

رویترز به نقل از این دیپلمات‌ها نوشته است، مشخص نیست چرا ابعاد واکنش ایران کمتر از انتظار بود، ولی «شاید آنها منتظر روی کار آمدن دولت جدید هستند».

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=239165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰