تاریخ : پنجشنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 20 June , 2024
1
ثبت وجود پشه آئدس در ۶ استان

تب دنگی وارد کشور شده است؟

  • کد خبر : 239151
  • 24 خرداد 1403 - 11:18
تب دنگی وارد کشور شده است؟
در حالی که معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود پشه آئدس که عامل تب دنگی است، در ۶ استان ثابت شده، اما خوشبختانه گزارشی از آلودگی ناشی از این پشه تاکنون در کشور گزارش پشه آئدس شده است اما روز گذشته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شناسایی اولین بیمار مبتلا به تب دانگ توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه خبر داد.

جمهوریت-حسین فرشیدی در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص بیماری تب دنگی و وضعیت انتشار آن در سطح کشور اظهارداشت: تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ای به نام آئدس منتقل می‌شود و چند سالی است که این پشه در شهرهای مختلف کشور وجود داشته و اکنون نیز در ۶ استان کشور وجود آن ثابت شده اما خوشبختانه آلودگی ناشی از این پشه در هیچ یک از استان‌ها گزارش نشده است.
مهر در خبری نوشت:وی درباره علت انتشار این بیماری گفت: با بارندگی شدیدی که طی ایام اخیر در دبی اتفاق افتاد و ماندن آب، در سطح محلات این منطقه سبب انتشار پشه آئدس و بیماری تب دنگی در کشور امارات شد و به دنبال این موضوع تعداد زیادی از مسافران ایرانی که در دبی به سر می‌برند نیز به این بیماری دچار شدند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: ما در این مدت تلاش کردیم که افراد مبتلا به این ویروس را شناسایی کنیم تا مانع ورود بیماری تب دنگی به کشور شویم و در حال حاضر نیز این رصد با دقت و جدیت ادامه دارد.
فرشیدی خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که بتوانیم مردم را نسبت به این بیماری آگاه کنیم و از گزش این پشه خصوصا در شش استان آلوده و به ویژه استان‌های جنوبی پیشگیری کنیم اما نکته خوشحال کننده این است که هنوز گزارشی از گزش پشه آئدس و بیماری تب دنگی در کشور نداشته ایم و امیدواریم در ادامه نیز موردی از این بیماری مشاهده نشود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:اولین بیمار مبتلا به تب دانگ در استان بوشهر شناسایی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اولین بیمار مبتلا به تب دانگ توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شد و تحت درمان قرار گرفته است.
قاسم برجوئی‌فرد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده در قالب مراقبت تلفیقی بیماری‌های منتقله به وسیله پشه آئدس اولین مورد ابتلاء به بیماری تب دانگ وارد شده به استان توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این بیمار سابقه مسافرت به کشور امارات متحده عربی داشته و هفته گذشته به استان بوشهر برگشته است

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=239151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰