تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1
قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وزارت اقتصاد عملکرد قابل دفاعی نداشته است

  • کد خبر : 234930
  • 06 اردیبهشت 1403 - 17:44
وزارت اقتصاد عملکرد قابل دفاعی نداشته است
 جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وزارت اقتصاد عملکرد قابل دفاعی نداشته است گفت: برای مولدسازی اختیارات کاملی به آقای وزیر و وزارت اقتصاد دادیم اما کاری در این خصوص انجام نشده است.

جمهوریت – جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وزارت اقتصاد عملکرد قابل دفاعی نداشته است، به خبرنگار «اقتصاد ۱۲۰»گفت: برای مولدسازی اختیارات کاملی به آقای وزیر و وزارت اقتصاد دادیم اما کاری در این خصوص انجام نشده است.
او همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بازار سرمایه هم در دولت سیزدهم نتوانسته به جایگاه واقعی خود در اقتصاد برسد، گفت: متاسفانه بورس و برخی از شرکت‌ها از شفافیت لازم برخوردار نیستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: بعضا شاهد هستیم که سهام برخی از شرکتها به صورت غیر واقعی به صورت بادکنکی رشد پیدا می کند، بعد از مدتی این رشد بادکنکی به یکباره تخلیه شده و زیان سنگینی را متوجه سهامداران می‌شود. در چنین شرایطی طبیعی است که سهامدار به عملکرد بورس بی اعتماد شده و حاضر به سرمایه گذاری در چنین بازاری نمی شود.
نماینده مردم شیراز که معتقد است بازار سرمایه به مراقبت و دقت بیشتری نیاز دارد، اظهار داشت: برخی از شرکت هایی که به نوعی از رانت برخوردار هستند، برای رشد سهام خود تفاهم نامه‌ها و قراردادهای صوری را به امضا می رسانند و اینگونه جایگاه خود را در بورس بهبود می بخشند. این در حالی است که صورت های مالی برخی از این شرکت ها به شدت نگران کننده است.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=234930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰