تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

علم‌الهدی: درست است که مردم رهبر دیکته شده نمی‌خواهند اما دیکته شده یک جریان سیاسی یا خدا؟

  • کد خبر : 232742
  • 11 فروردین 1403 - 20:46
علم‌الهدی: درست است که مردم رهبر دیکته شده نمی‌خواهند اما دیکته شده یک جریان سیاسی یا خدا؟
علم‌الهدی با بیان این‌که فداکاری، مجاهده و نابودی کفر و شرک برای امیرالمؤمنین بالاترین ارزش بود که به‌عنوان یک ضد ارزش قرار دادند، اظهار کرد: عوام افراد را به این وسیله فریب دادند و نخبگان امت را نیز سوژه عملیات روانی کردند، جریانی را به‌دروغ به‌عنوان جریان مردمی راه انداختند و حرفی را زدند که این حرف شاید امروز در هر جامعه‌ای به‌عنوان نشان دموکراسی و مردم‌سالاری پسندیده باشد، گفتند این مردم هستند که باید تکلیف خود را معین کنند و مردم رهبر دیکته شده نمی‌خواهند

جمهوریت-امام جمعه مشهد با بیان این‌که فداکاری، مجاهده و نابودی کفر و شرک برای امیرالمؤمنین بالاترین ارزش بود که به‌عنوان یک ضد ارزش قرار دادند، اظهار کرد: عوام افراد را به این وسیله فریب دادند و نخبگان امت را نیز سوژه عملیات روانی کردند، جریانی را به‌دروغ به‌عنوان جریان مردمی راه انداختند و حرفی را زدند که این حرف شاید امروز در هر جامعه‌ای به‌عنوان نشان دموکراسی و مردم‌سالاری پسندیده باشد، گفتند این مردم هستند که باید تکلیف خود را معین کنند و مردم رهبر دیکته شده نمی‌خواهند. این درست است، مردم رهبر دیکته شده نمی‌خواهند و سرنوشت مردم باید به دست مردم باشد اما رهبر دیکته شده از سوی چه کسی؟ رهبر دیکته شده یک جریان سیاسی و یک جریان استکباری یا رهبر دیکته شده خدا؟ یعنی مردم خدا نمی‌خواهند؟

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی شامگاه جمعه در مراسم عزاداری شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که با حضور خیل عظیم عزاداران علوی در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، با بیان این‌که ارزشمندترین و عالی‌ترین فرصت طی سال را خداوند نصیب ما کرده تا در محضر ثامن‌الحجج علیه‌السلام، توسل خودمان را به ساحت مقدس امیرالمؤمنین علیه‌السلام عرضه کنیم تا ارتباط در خط عبودیت و بندگی خدا را تکمیل کنیم، اظهار کرد: آنچه در شب قدر در اذهان همه متبادر هست، این است که شب قدر، شب تقدیر است و چنین به نظر می‌رسد که سرنوشت انسان‌ها در شب قدر به‌وسیله ذات مقدس پروردگار مقدر می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که شب و روز برای ما مطرح است که در ظرف زمان قرار داریم اما برای خدا که در ظرف زمان قرار ندارد، شب و روز معنا ندارد، ادامه داد: تعیین سرنوشت نیز در عرصه زندگی با خود انسان است، هر انسانی سرنوشت خود را خود تعیین می‌کند و آنچه برای او مقدر می‌شود، برحسب اراده و تصمیم هر فرد در استفاده از قضا و قدر الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، قضا و قدر را دو جریان عنوان کرد که بر اساس خلقت و آفرینش در اختیار اراده و تصمیم بشر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این انسان‌ها هستند که قضا و قدر الهی را به کار می‌گیرند و بر اساس قضا و قدر الهی در عرصه زندگانی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: شب قدر شب تعیین سرنوشت هست اما سرنوشت هر انسان را خود او تعیین می‌کند؛ امتیاز امشب در تعیین سرنوشت این است که ما برحسب آرمان و هدفمندی در خط عبودیت پروردگار و باورمندی نسبت به خدا و بندگی خدا اراده می‌کنیم جریان زندگانی خودمان را نه‌تنها در سال آینده بلکه برای تمام عمر رقم بزنیم.

علم‌الهدی اضافه کرد: ذات مقدس پروردگار برای انسان فرصتی به وجود آورده که در امشب هر تصمیمی نسبت به سرنوشت خودتان گرفتید، همان تصمیم را اراده می‌کند و هرچه خدا اراده کند محقق می‌شود از این‌رو امشب این سرنوشت با این کیفیت تعیین می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که اگر در غیر امشب می‌خواستید تصمیم بگیرید، موانع و مشکلاتی وجود داشت، ابراز کرد: امشب ذات مقدس پروردگار به من و شما این امتیاز را داده تا به‌عنوان یک فرصت ارزشمند در عرصه زندگانی خودمان که هر طور خواستیم تصمیم بگیریم، موانع از سر راه ما برداشته شود و اسباب و وسایل اراده تصمیم و اراده ما برای سرنوشت خودمان معین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآوری کرد: قدر عبارت است از خصوصیات، توان، استعداد و قدرت هر موجودی، وقتی بنا شد دو قدر با هم برخورد کند، یک قضا به وجود می‌آید یعنی اگر کسی سنگی را برداشت به سر دیگری زد و این سر شکست، به قضا و قدر الهی شکسته است اما عامل بروز این قضا و قدر کسی است که سنگ را پرتاب کرده است.

وی گفت: شما در زندگی خود احساس می‌کنید راه را اشتباه رفتید و رابطه‌ای با خدا نداشتید، به دنبال فرصتی بودید تا تصمیم بگیرید جریان زندگی خود را در مسیر عبودیت و بندگی ذات مقدس پروردگار قرار دهید، آن فرصت را امشب خدا در اختیار ما قرار داده است.

علم‌الهدی با اشاره به آیه «لَیۡلَهُ ٱلۡقَدۡرِ خَیۡرٞ مِّنۡ أَلۡفِ شَهۡرٖ»، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید «شب قدر از هزار ماه بهتر است» اما باید دانست بهتر بودن شب قدر در چیست؛ هزار ماه ۸۳ سال عمر است، پیامبر فرمودند بیشتر عمر افراد امت من بین ۶۰ و ۷۰ سال است، اگر سن از ۷۰ سال عبور کرد و در سن ۸۲ و ۸۳ سالگی قرار گرفت، به اوج خود رسیده که بهتر بودن این شب از هزار ماه یعنی کاری که شما در پهنه عمر ۸۳ ساله نمی‌توانید انجام دهید، در یک شب قدر می توانید انجام دهید.

وی در بیان اهمیت و جایگاه شب‌های قدر برای شیعیان، به روایتی از زراره ابن اعیون اشاره کرد و گفت: زراره خدمت امام صادق علیه‌السلام رسید و گفت «شب قدر چه شبی است»، امام صادق فرمودند «شب قدر در دهه پایانی ماه رمضان واقع است و شب قدر در یکی از سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان قرار دارد».

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: زراره سؤال کرد «شب قدر که یک شب است، چطور هر سه شب، شب قدر قرار گرفته»، امام فرمودند شب نوزدهم شب تقدیر است یعنی آمدی در خانه خدا و در شب اول با خدا رابطه برقرار کردی، این آشنایی در همه زندگی برایت فراهم نبود اما در شب نوزدهم تصمیم گرفتی عرصه زندگی خودت را با بندگی و عبودیت خدا تنظیم کنی.

وی ابراز کرد: در شب بیست و یکم این تصمیم بالا و پایین می‌شود، محکم و قطعی می‌شود که نکند امشب تزلزل داری و در مسیر زندگانی‌ات تردید داری، در شب بیست و یکم تصمیم محکم می‌شود اما در شب بیست و سوم تصمیمی که محکم شده، امضا شده و قطعی می‌شود.

علم‌الهدی بیان کرد: امام سجاد علیه‌السلام می‌فرمایند «خدایا کسی که مسافر تو هست و می‌خواهد به طرف تو سفر کند راهش خیلی کوتاه است» اما یک بن‌بست شدید سر راه هست و آن اعمال و گناه من است، آنچه رابطه من با خدا را به هم زده همین گناهان و معصیت‌های ما است.

وی خاطرنشان کرد: امتیازی که امشب در این جهت برای ما دارد این است که دست ما در دست امیرالمؤمنین علیه‌السلام است، آقا دست ما را گرفته و به در خانه خدا آورده، اگر عشق علی و دلدادگی ما به ساحت ولایت مولا نبود، شاید ما در خانه خدا پیدایمان نمی‌شد، یک عمر با خدا قهر بودیم و فاصله داشتیم اما مولا ما را آورده تا با خدا آشتی بدهد، این امتیاز ما شیعیان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به بیان علل مظلومیت امیرالمؤمنین پرداخت و گفت: این‌که می‌گویند علی علیه‌السلام اول مظلوم عالم است به این خاطر است که جریان‌های مظلومیتی که برای مولا پیش آمد برای هیچ مظلومی در دنیا پیش نیامد؛ مظلومیت این نبود که شمشیر ابن ملجم بر فرق مولا وارد شود بلکه مظلومیت وسیعی است که در سیره زندگانی هیچ انسانی غیر از امیرالمؤمنین وجود نداشت.

وی به تلاش کفار برای سرکوب جریان امامت اشاره و تصریح کرد: در جنگ بدر هفتاد نفر از گردن کشان قریش به درک واصل شدند، ۳۵ نفر از آنان به دست امیرالمؤمنین هلاک شدند و در هلاکت ۳۵ نفر دیگر نیز شرکت داشتند، این‌که گردن کشانی که ۱۳ سال به پیغمبر و مسلمانان ظلم و جنایت کردند به دست توانمند مولا به هلاکت برسند عین ارزش است اما این را به ضد ارزش مبدل کردند و گفتند علی مرد خشنی است پس مردم او را به‌عنوان رهبر خودشان قبول نمی‌کنند.

علم‌الهدی با بیان این‌که فداکاری، مجاهده و نابودی کفر و شرک برای امیرالمؤمنین بالاترین ارزش بود که به‌عنوان یک ضد ارزش قرار دادند، اظهار کرد: عوام افراد را به این وسیله فریب دادند و نخبگان امت را نیز سوژه عملیات روانی کردند، جریانی را به‌دروغ به‌عنوان جریان مردمی راه انداختند و حرفی را زدند که این حرف شاید امروز در هر جامعه‌ای به‌عنوان نشان دموکراسی و مردم‌سالاری پسندیده باشد، گفتند این مردم هستند که باید تکلیف خود را معین کنند و مردم رهبر دیکته شده نمی‌خواهند.

وی افزود: این درست است، مردم رهبر دیکته شده نمی‌خواهند و سرنوشت مردم باید به دست مردم باشد اما رهبر دیکته شده از سوی چه کسی؟ رهبر دیکته شده یک جریان سیاسی و یک جریان استکباری یا رهبر دیکته شده خدا؟ یعنی مردم خدا نمی‌خواهند؟

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مردم در مقابل زور، استکبار و استبداد و در برابر حکومت فردی، یک جریان مقدس است اما اگر مردم در برابر خدا قرار گرفتند، این شرک به خدا است و در رحلت پیغمبر اکرم در یک اقدام مشرکانه مردم را در برابر خدا قرار دادند و این‌طور رهبری از خط امامت خارج شد.

وی با بیان این‌که انحراف رهبری امت از خط امامت را با نفاق پیش بردند، گفت: پیغمبر اکرم در جمعه آخر ماه شعبان خصوصیات ماه رمضان را بیان می‌کردند مولا علیه‌السلام از جا حرکت کرد و از پیغمبر پرسید «با فضیلت‌ترین عمل‌ها در ماه رمضان چه عملی است؟» پیغمبر نگاهی به مولا کردند و فرمودند «افضل اعمال این است که آدم در این ماه گناه نکند» و شروع به گریه کردن کردند.

علم‌الهدی افزود: پیغمبر فرمودند «سؤال تو من را به یاد جریانی از آینده انداخت که اشکم جاری شد و آن این است که در این ماه محاسن تو به خون سرت خزآب می‌شود»؛ آیا وارد شدن یک ضربت به سر امیرالمؤمنین، پیغمبر را اندوهگین می‌کند یا موضوعی مهم‌تر مطرح است؟

وی ادامه داد: آنچه پیغمبر را گریان کرد، این بود که این ضربت را یک حافظ و قاری قرآن به سر مولا وارد می‌کند، پیغمبر از سرنوشت اسلام گریان شد، بلایی که بناست بر سر امت بیاید و جریان نفاق تا جایی بر امت حاکم شود که قاتل امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک قاری قرآن است.

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=232742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰