تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

جهان در حال آماده شدن برای بازگشت ترامپ

  • کد خبر : 227453
  • 08 بهمن 1402 - 18:12
جهان در حال آماده شدن برای بازگشت ترامپ
پس از اینکه دونالد ترامپ در آیووا و نیوهمپشایر به پیروزی رسید، مسیر او برای بازگشت به کاخ سفید کوتاه تر به نظر می رسد.

جمهوریتپس از اینکه دونالد ترامپ در آیووا و نیوهمپشایر به پیروزی رسید، مسیر او برای بازگشت به کاخ سفید کوتاه تر به نظر می رسد. تا انتخابات ریاست جمهوری ده ماه دیگر باقی مانده و جهان در حال آماده شدن برای پیامدهای ریاست جمهوری دوم ترامپ است.

نشریه اکونومیست در گزارشی مفصل به اثرات بازگشت احتمالی ترامپ پرداخت که در بخش هایی از آن آمده است:

بازگشت تعرفه ها، کنار گذاشتن احتمالی اوکراین و تایوان، رویکرد معاملاتی با متحدان، داد و ستد با دشمنان و زوال بیشتر قوانین جهانی را می توان از پیامدهای بازگشت ترامپ دانست.

سبک پر هرج و مرج و شخصیت بی ثبات ترامپ، پیش بینی ها را دشوار می کند. با این وجود، رویکرد پرمعامله‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا می تواند کشورها را به فایده بران (همپیمانان ظاهراً ناسپاس)، «مشت زنان» (دشمنان بد) و «بازنده ها» (کشورهایی که او به آنها اهمیتی نمی دهد) تقسیم کند.

همه این تغییرات باعث ناپیوستگی در سیاست خارجی آمریکا می شود. همچنین تغییر از دولت بایدن به دولت ترامپ به‌ویژه به دلیل شکاف بین مواضع سیاسی آنها و شرایط آشفته جهانی بسیار بزرگ خواهد بود. به گفته مؤسسه تحقیقات صلح اسلو، تعداد درگیری‌های دولتی در جهان با بیش از ۵۰ مورد، نزدیک به بالاترین سطح خود از سال ۱۹۴۶ است.

با کاهش اثربخشی دکترین بایدن، دولت‌ها در سراسر جهان در حال توسعه طرح‌های جایگزین برای آمریکای تحت مدیریت ترامپ هستند.

ریاست‌جمهوری دوم ترامپ با ریاست‌جمهوری اول او متفاوت است، هم به این دلیل که جهان آشفته‌تر است و هم به این دلیل که ترامپ کمتر احتمال دارد مانع تراشی ها در دستور کار خود را تحمل کند.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=227453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰