تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
2

روایت بیژن مقدم از پیش شرط وحدت اصولگرایان

  • کد خبر : 225236
  • 17 دی 1402 - 10:57
روایت بیژن مقدم از پیش شرط وحدت اصولگرایان
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر جریان اصلاح طلب به هر دلیلی نباشد یا قوی ظاهر نشود، اوضاع به سمت رقابت درون اردوگاهی بین مجموعه های اصولگرا پیش خواهد رفت.

جمهوریت – آرایش صحنه رقابت گروه ها برای کسب کرسی های مجلس دوازدهم هنوز شفاف و روشن نیست. از جمله این ابهامات نوع ائتلافی است که می تواند بین جریان علی لاریجانی و سایر مجموعه های سیاسی اتفاق بیفتد.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره برنامه انتخاباتی جریان علی لاریجانی گفت: هنوز معادلات صحنه انتخابات روشن نیست چون صف بندی ها وضعیت مشخصی ندارند. آرایش و صف بندی های صحنه رقابت زمانی شفاف می شود که نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها اعلام شود.

وی افزود: اگر مشخص شود از هر جریانی چه نامزدهایی در عرصه انتخابات حضور دارند آن زمان می توان به آنها وزن داد. در این صورت بهتر می شود درباره سنگینی و سبکی سبد رأی، قوت و ضعف پایگاه مردمی و میزان شانس پیروزی هر جریان قضاوت کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: بعد از اعلام نتیجه تأیید صلاحیت ها اگر وزنی برای جریانات منتقد دولت وجود داشته باشد و آنها کاندیداهای قابل رقابتی داشته باشند، می توانند خوب کار کنند، رسانه های شان را پای کار بیاورند و با تشویق مردم به مشارکت در انتخابات، یک اقلیت قوی را در مجلس آینده تشکیل دهند. در مجموع مجلس آینده می تواند با اکثریت اصولگرای ارزشی و اقلیت منتقد دولت باشد.

بیژن مقدم درباره ائتلاف مجموعه های اصولگرا ادامه داد: این بستگی به وضعیت آرایش صحنه انتخابات دارد. اگر رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان باشد یک سازوکار امکان بروز و ظهور دارد اما اگر جریان اصلاح طلب به هر دلیلی نباشد یا قوی ظاهر نشود، اوضاع به سمت رقابت درون اردوگاهی پیش خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=225236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰