تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
2
انتقاد تند زن طلایی ورزش ایران:

مسئولان چیزی بخواهند می‌گوییم چشم اما ما بخواهیم دولت بودجه ندارد

  • کد خبر : 221272
  • 10 آذر 1402 - 14:46
مسئولان چیزی بخواهند می‌گوییم چشم اما ما بخواهیم دولت بودجه ندارد
ملی پوش شطرنج نابینایان ایران گفت: هر زمان مسئولان از ما چیزی می‌خواهند ما می‌گوییم چشم ولی زمانی که ما چیزی می‌خواهیم می‌گویند دولت بودجه ندارد؟ دولت بالاخره می‌بیند که به مسابقه می‌رویم و نمی‌تواند برنامه ریزی کند؟ نمی‌توانم این رفتارها را درک کنم.

جمهوریت-ملی پوش شطرنج نابینایان ایران گفت: هر زمان مسئولان از ما چیزی می‌خواهند ما می‌گوییم چشم ولی زمانی که ما چیزی می‌خواهیم می‌گویند دولت بودجه ندارد؟ دولت بالاخره می‌بیند که به مسابقه می‌رویم و نمی‌تواند برنامه ریزی کند؟ نمی‌توانم این رفتارها را درک کنم.

ملیحه صفایی ملی پوش شطرنج کم بینایان و نابینایان ایران، در خصوص بازی‌های پارا آسیایی هانگژو و کسب چهار نشان طلا گفت: قبل از مسابقات شناخت کلی نسبت به حریفانمان داشتیم ولی زمانی که وارد رقابت‌ها شدیم شرایط خیلی متفاوت بود چون بازی‌هایی که از رقبا دیده بودیم مربوط به سال ۹۷-۹۸ بود و مسابقه به شکلی که ما فکر می‌کردیم نبود. با تمام این تفاسیر در مرحله هفتم هم قهرمانی من و هم تیم مسجل شد اما ما همچنان پرقدرت ادامه دادیم نشان دادیم تا آخرین لحظه با تمام توان رقابت می‌کنیم.

او با بیان گلایه‌های خود از نحوه پرداخت پاداش‌ها تصریح کرد: پاداش‌هایی که قرار بود در ایران پرداخت شود هنوز دریافت نکردیم. به ما گفتند دهم اما نگفتند دهم کدام ماه بعد گفتند آخر ماه اما باز هم نگفتند چه ماهی پرداخت خواهد شد. من خواهشم از مسئولان این است که چیزی که حق ما است پرداخت شود همان طور که آنها می‌گویند باید برنده شویم با تمام وجودمان جنگیدیم. چرا هر زمان مسئولان از ما چیزی می‌خواهند ما می‌گوییم چشم ولی زمانی که ما می‌خواهیم می‌گویند دولت بودجه ندارد؟ دولت محترم بالاخره می‌بیند که به مسابقه می‌رویم و نمی‌تواند برنامه ریزی کند؟ من واقعا نمی‌توانم این رفتارها را درک کنم و تا این زمان ندیدیم که پاداش‌ها آنقدر با تاخیر پرداخت شود و واقعا حرفی ندارم. اگرهمین ماه و بدون کسر از مالیات پاداش را پرداخت کنند من منزلی که می‌خواستم را می‌توانم تهیه می‌کنم.

صفایی افزود: به هر حال یک رابطه متقابلی وجود دارد ما برای ایران ایران برای ما؛ قبل از اعزام‌ها رئیس محترم جمهور اعلام کرد همه چیز بین ما و ورزشکارن آسیایی باید برابر باشد و این مسئله خیلی ما را ناراحت کرد. من هنوز این موضوع را درک نکردم که باید چرا میان ورزشکاران پارا آسیایی که با تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که دارند می‌جنگنند و ورزشکاران آسیایی در پاداش‌ها و موارد دیگر برابری باشد. دولت ما می‌گوید همه چیز باید برابر باشد اما بودجه را اختصاص نمی‌دهند و شاهد این هستیم ورزشکاران آسیایی مبلغ بیشتری دریافت کردند. من نمی‌دانم پرچمی که ما به اهتزاز درمی‌آوریم برای یک ایران دیگر است؟ ما هم پرچم مین خاک را بالا می‌بریم.

پرافتخار ترین ورزشکار ایرانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ در ادامه گفت: باید بگویم ورزشکاران آسیایی به اندازه ما سختی ندارند؛ همیشه ثابت کردیم با وجود مشکلات جسمی باز هم نسبت به آنها تواناتر هستیم اما باز هم متوجه نمی‌شوند. برای همه ما این بحث عدالت محوری خیلی مورد مهمی است که باید در جامعه وجود داشته باشد؛ اگر آن ورزشکاران در شرایط سخت هستند ما هم سختی می‌کشیم، آنها رکورد جا به جا می‌کنند ما هم این کار را انجام می‌دهیم اما چرا تفاوت می‌گذارند؟ مشکل اساسی ما پاداش دادن یا ندادن و دیر یا زود دادن آن نیست بلکه بحث عدالت است؛ چرا عدالت وجود ندارد؟

ملیحه صفایی که چند روز پیش پدرش را از دست داده، در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: قبل از فوت پدرم، قهرمانی جهان برنامه اصلی من بود چون برایم خیلی مهم است که دوباره مدالم را تکرار کنم اما در حال حاضر هم دچار مشکلات روحی و هم مالی هستم  و باید سرپا شوم. انگیزه اصلی من پدرم بود که از دست دادم اما به هر حال مسئله مالی هم موضوع مهمی است؛ در هر صورت تا دو سه ماه آینده باید صبر کنم چون حتی برای فردا هم نمی‌توانم برنامه ریزی کنم و اکنون در شرایطی نیستم که بتوانم تصمیم بگیرم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=221272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰