تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
4

ماراتن بی‌نتیجه‌ وام برای فقط «چند میلیون»

  • کد خبر : 219115
  • 21 آبان 1402 - 11:26
ماراتن بی‌نتیجه‌ وام  برای فقط «چند میلیون»
بازنشسته‌ها می‌گویند، «وام ۲۰ میلیون تومانی با عنوان وام ضروری ویژه بازنشسته‌های تامین اجتماعی»، یا وجود خارجی ندارد یا اگر هست، به افراد دیگری خارج از این تعریف تعلق می‌گیرد.

جمهوریت-بازنشسته‌ها می‌گویند، «وام ۲۰ میلیون تومانی با عنوان وام ضروری ویژه بازنشسته‌های تامین اجتماعی»، یا وجود خارجی ندارد یا اگر هست، به افراد دیگری خارج از این تعریف تعلق می‌گیرد.

بعداز اعلام دولت مبنی بر تدارک وام ضروری برای بازنشسته‌ها، این گروه در ماه‌های اخیر به امید «پوشش بخش کوچکی از هزینه‌های بزرگ زندگی‌شان» که عمدتا مربوط به هزینه‌های پزشکی و خدمات درمانی می‌شود، راهی سازمان تامین اجتماعی و شعب مربوطه برای «ثبت‌نام و دریافت وام» شدند.

برخی بازنشسته‌ها در تماس با ما درمیان گذاشته‌اند که برای فقط ۲۰ میلیون وام، ۲۰ میلیون بار ثبت‌نام و مراجعه و سوال از مسئولان مربوطه انجام داده‌اند و هیچ خبری از تسهیلات نیست.

برخی دیگر هم اعلام کردند، مسولان به آنها گفته‌اند، وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان با حقوق زیر ۷ میلیون تومان در ماه تعلق می‌گیرد.

در شرایطی که وام بانکی با نرخ بهره ارزان براحتی با اسم‌های حمایت از تولید، به افرادی اعطا‌ء می‌شود که اغلب قصد برگرداندن آن را‌ ندارند، «تقاضای خرد و کاملا مصرفی» به اشکال مختلف از تسهیلات کوچک محروم می‌ماند.

بازنشسته‌های درمانده در ماراتن وام ضروری، خواستار اعلام موضع دقیق و شفاف مسولان در این باره هستند.

تعداد این وام‌ها دقیقا چقدر است و نحوه گزینش به چه صورت است؟

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=219115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰