تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
4

بررسی فرآیندهای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی توسط دیوان محاسبات کشور

  • کد خبر : 217759
  • 11 آبان 1402 - 14:00
بررسی فرآیندهای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی توسط دیوان محاسبات کشور
پیرو جلسه کاری رئیس کل دیوان محاسبات و وزیر بهداشت و تاکید دکتر دستغیب بر لزوم تامین به موقع ارز دارو، دومین نشست بررسی فرآیندهای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

جمهوریت-پیرو جلسه کاری رئیس کل دیوان محاسبات و وزیر بهداشت و تاکید دکتر دستغیب بر لزوم تامین به موقع ارز دارو، دومین نشست بررسی فرآیندهای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در این نشست که به ریاست معاون فنی و حسابرسی امورعمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور و با حضور مسئولان متولی تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از جمله رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیر مالی شرکت نیکو، کارشناسان عملیات ارزی بانک مرکزی و بانک های عامل به میزبانی دیوان محاسبات برگزار شد، دکتر داودی با اشاره به تاکید رئیس کل دیوان محاسبات بر لزوم تسریع در تأمین به موقع دارو، شیرخشک و تجیهیزات پزشکی و سایر لوازم مورد نیاز مردم، حل مشکلات ایجاد شده در فرآیند انتقال ارز اقلام ضروری و مورد استفاده مردم را مهم دانست.
در این جلسه حاضرین به بیان موضوعات مختلف از جمله مشکلات و موانع بانکی برای اعطای تسهیلات به واردکنندگان پرداخته و بر لزوم رفع موانع جدی پیش رو و کاهش زمان فرآیند تامین ارز تا رسیدن آن به ذینفع نهایی تأکید کردند.
همچنین مقرر شد، سازمان غذا و دارو موارد مهم و حیاتی مربوط به دارو و تجهیزات را به بانک مرکزی اعلام تا تمهیداتی در رابطه با تسریع در تامین ارز و انتقال آن انجام شود.
لزوم نظارت بیشتر بانک مرکزی بر بانک‌های تجاری به منظور کاهش زمان انتقال ارز و پایش مستمر هزینه‌های انتقال و انعکاس آن به کمیته نرخ گذاری از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه بررسی فرآیندهای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی بر آن تاکید شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=217759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰