تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

  • کد خبر : 216756
  • 03 آبان 1402 - 20:15
وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت
وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی خبر داد و گفت: مبلغ این وام از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

جمهوریتوزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی خبر داد و گفت: مبلغ این وام از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: امروز چهارشنبه سوم آبان ماه افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان با ۳۵۰ میلیون تومان به تصویب هیات دولت رسید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: میزان سود این تسهیلات ۵ درصد است.

بذرپاش این مصوبه دولت را خبر خوبی برای حوزه مسکن روستایی دانست و گفت: با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی شاهد رونق بیشتر ساخت و ساز در روستاها خواهیم بود.

طرح نهضت ملی مسکن که در دولت مطرح شده قرار است ظرف چهار سال ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که بخشی از این مسکن‌ها در قالب مسکن روستایی و بخشی در مسکن شهری، همچنین قسمتی از مسکن‌ها در زمین‌های جدید و بخشی به عنوان نوسازی بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی مسکن در مناطق شهری و روستایی احداث می‌شود.

به گفته اکثر کارشناسان اگر بخش ساخت مسکن رونق گیرد با  توجه به ارتباطات پیشین و پسین خود حداقل ۲۰۰ صنعت دیگر رونق می‌گیرد و می‌تواند به لوکوموتیوی برای رشد اقتصادی تبدیل ‌شود.

مهم‌ترین هزینه مسکن زمین است که دولت طرح‌هایی برای کاهش هزینه زمین در تولید مسکن ازجمله زمین اجاره ۹۹ ساله در دست اقدام دارد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=216756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰