تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

جلسه فوری قالیباف و رئیسی/این لایحه برنامه قابل اجرا نیست

  • کد خبر : 212415
  • 06 مهر 1402 - 10:13
جلسه فوری قالیباف و رئیسی/این لایحه برنامه قابل اجرا نیست
یک عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست بین روسای قوای مجریه و مقننه درباره لایحه برنامه هفتم توسعه و نحوه رسیدگی و تصویب این لایحه خبر داد.

جمهوریت-ایرنا نوشت:یک عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست بین روسای قوای مجریه و مقننه درباره لایحه برنامه هفتم توسعه و نحوه رسیدگی و تصویب این لایحه خبر داد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روسای قوای مجریه و مقننه در نشستی مشترک موضوع نحوه بررسی و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

این عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: تاخیر در بررسی و رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس به خاطر هماهنگی بیشتر بین قوای مجریه و مقننه صورت گرفته است.

تغییرات گسترده در لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس مورد اعتراض نمایندگان و دولت قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه ،لایحه برنامه دارای ۷۰۰ حکم بود که در کمیسیون تلفیق مجلس ۱۰۶ حکم حذف شده، ۲۴۳ اصلاح، ۳۷۷ حکم بدون تغییر باقی مانده و ۹۹۶ حکمیک عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست بین روسای قوای مجریه و مقننه درباره لایحه برنامه هفتم توسعه و نحوه رسیدگی و تصویب این لایحه خبر داد. جدید به آن اضافه شده است.

علاوه بر این تعداد کلمات لایحه برنامه پس از بررسی در کمیسیون تلفیق به دو و نیم برابر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۳ هزار و ۴۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) از منابعی که دولت در لایحه برنامه پیش بینی کرده بود در مصوبه تلفیق حذف شده و ۱۲ هزار و ۳۰۰ همت در متن لایحه اضافه شده، ۴ هزار و ۱۸۰ همت مازاد بر لایحه است؛ بنابراین ۲۰ هزار هزار میلیارد تومان بار مالی جدید به دولت تحمیل شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با صراحت اعلام کرد؛ اگر لایحه برنامه به این شکل تصویب شود به هیچ وجه برای دولت قابل اجرا نیست.

براین اساس زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم هم در نشست خبری تغییرات گسترده در برنامه هفتم را پذیرفت و قول اصلاح و تنقیح برخی مواد را داد.

این درحالی است که قرار بود هفته گذشته بررسی لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گیرد اما به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=212415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰