تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

خبر خوش مترو برای ساکنان شهرزیبا، شهران و کوهسار

  • کد خبر : 210188
  • 22 شهریور 1402 - 15:08
خبر خوش مترو برای ساکنان شهرزیبا، شهران و کوهسار
تا اول مهرماه ایستگاه‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار به بهره‌برداری خواهد رسید

جمهوریت – مجری خط ۶ متروی تهران گفت: ۲۷ شهریور ماه تست گرم ضلع شمالی خط ۶ مترو به طول ۵.۵ کیلومتر را انجام می دهیم و برای اول مهرماه طبق گفته شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک تهران ایستگاه ها را به بهره برداری می رسانیم.

عباس فتحعلی‌پور درباره زمان انجام تست گرم حدود ۶ کیلومتر بخش شمال غربی خط ۶ مترو اظهار کرد: ۲۷ شهریورماه تست گرم ضلع شمالی خط ۶ به طول ۵.۵ کیلومتر را انجام می‌دهیم و برای اول مهرماه به بهره برداری می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه تا اول مهرماه ایستگاه‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: طول خط ۵.۵ کیلومتر است و این ۳ ایستگاه با یک ورودی به بهره برداری می‌رسد. ورودی‌های بعدی تا آخر سال با تأمین مالی به بهره بردای می‌رسد.

فتحعلی‌پور با اشاره به اینکه طول خط ۶ حدود ۳۲ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه است، ادامه داد: این افتتاح، خط ما را کامل کرده و آن را در شمال غرب گسترده می‌کند. با این افتتاح خط ۶ مترو در محدوده کوهسار و کن گسترده خواهد شد. پله برقی ورودی این ایستگاه‌ها نصب شده و فقط پله برقی‌های سالن فروش بلیت به سکوی یک ایستگاه نصب نشده است.

مجری خط ۶ متروی تهران افزود: در ورودی هر ۳ ایستگاه آسانسور و رمپ ویژه معلولان نصب خواهد شد و این آسانسورها بعد از انجام تست‌های لازم به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: عمق خط ما از سطح زمین ۲۸ متر است و هزینه بهره‌برداری از این ۵.۵ کیلومتر حدود ۵.۵۰۰ میلیارد تومان به نرخ روز است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=210188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰