تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
2

تقدیر بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از اقدامات وزارت راه‌ جهت تسهیل تردد زائران اربعین

  • کد خبر : 209998
  • 21 شهریور 1402 - 18:26
تقدیر بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از اقدامات وزارت راه‌ جهت تسهیل تردد زائران اربعین
بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای از فعالان و تسهیل‌گران برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین از جمله وزارت راه و شهرسازی که با تکمیل راه‌های مواصلاتی به سمت مرزهای شش‌گانه، تسریع عبور زائران از مرزها، بسیج سراسری شبکه حمل و نقل و… برای جابه‌جایی زائران نقش آفرینی کرد، تقدیر کردند.

جمهوریت-بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای از فعالان و تسهیل‌گران برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین از جمله وزارت راه و شهرسازی که با تکمیل راه‌های مواصلاتی به سمت مرزهای شش‌گانه، تسریع عبور زائران از مرزها، بسیج سراسری شبکه حمل و نقل و… برای جابه‌جایی زائران نقش آفرینی کرد، تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی سید محسن دهنوی نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی طی جلسه علنی امروز مجلس، بیانیه‌ای با امضای بیش از  ۲۰۰ نفر از نمایندگان در خصوص برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین و تقدیر از فعالان و تسهیل‌گران برگزاری این مراسم را خطاب به رئیس جمهور قرائت کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«به فضل و توفیق الهی مراسم راهپیمایی اربعین امسال پرشورتر و باشکوهتر از همیشه برگزار شد.

مراسمی مردمی و برخاسته از حرارت محبت حسینی در دل‌های عاشقان، لذا ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در درجه اول قدردان تلاش‌های خالصانه مردمی هم در ایران و هم از میزبانان کریم عراقی هستیم.

در کنار این حمیت و مجاهده عظیم مردمی، تلاش‌های دولت محترم و سایر سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی در ساماندهی و تسهیل زیارت اربعین نقش مهم و برجسته‌ای داشته و دارد و به ویژه امسال با تلاش بخش‌های مختلف زیارت اربعین به کام زائران عزیز شیرین‌تر شد.

– تکمیل راه‌های مواصلاتی به سمت مرزهای شش‌گانه

– تسهیل در صدور و دریافت گذرنامه اربعین

– تسهیل در دریافت ارز اربعین به صورت کاملا محترمانه در شرایطی که برخی سال‌ها این کار به صورت نامناسب و خلاف عزت زائران انجام می‌شد

– تسریع عبور زائران از مرزها و جلوگیری از معطلی آن‌ها

– افزایش ظرفیت خدمات سلامت

– پارکینگ و اسکان موقت در مرزها

– بسیج سراسری شبکه حمل و نقل برای جابجایی زائران

اینها نمونه‌هایی از خدمات برجسته به زائران اربعین حسینی بود، از این رو ما نمایندگان ملت بر خود لازم می‌دانیم از تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی به ویژه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌های دارای مسئولیت مستقیم اعم از وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها و شخص رئیس جمهور که به صورت مجدّانه پیگیر بسترسازی برای برگزاری باشکوه راهپیمایی عظیم اربعین و تسهیل زیارت و تکریم زائران بودند، تشکر و قدردانی نماییم.»

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=209998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰