تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

واکنش معاون پیشین امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنان سالاری

  • کد خبر : 209209
  • 14 شهریور 1402 - 20:26
واکنش معاون پیشین امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنان سالاری
فراوان سخن‌گفتن و نیندیشیدن خطای سخن را فراوان می‌کند.
جمهوریت- دکتر محمد جعفر محمد زاده معاون پیشین امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت :
معاون محترم هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سالاری
به رسم ادب درودتان  باد!

فراوان سخن‌گفتن و نیندیشیدن خطای سخن را فراوان می‌کند. نقد دلسوزانه‌ی زوایای گفت‌وگوهای رسانه‌ای شما درازدامن است که تنها به یک مورد بسنده میکنم. با این توضیح که صاحب این قلم در سالیان طولانی کمتر وارد گفتاوردهای رسانه‌ای شده است، لیکن اینک برای دفاع از حریم ایران عزیز این چند جمله را می‌نویسم.

در رسانه‌ها گفت‌وگویی از شما منتشر شده است و نقل قولی آورده‌اند که گفته‌اید ” آیا تا به حال کسی در واتیکان کنسرت داده؟ مشهد و قم هم استثنای ما هستند”.

اگر این سخن را شما گفته‌اید خواهشمندم  از این پس پیش از بیان حرفه‌ایی که ممکن است در فضای رسانه جنجال برپا کند و باعث زحمت و ایجاد حاشیه برای دولت و کشور شود کمی تامل کرده و در احوال تاریخ و جغرافیا و مؤلفه‌های هویت ملی ایران مطالعه کنید.

واتیکان یک کشور با ساختار سیاسی مشخص، در موقعیتی جغرافیایی است؛ چون شائبه آسیب به تمامیت ارضی ایران در میان است، حتا به شوخی و یا برای مثال هم نباید چنین مثالی گفت!  مشهد و قم  دو شهر مهم  ایرانند  و بدیهی است که امکان و اقتضای خودشان را دارند،  مانند دیگر شهرهای مذهبی جهان. شما می‌توانستید مشهد و قم را با نجف، کربلا و حتا مکه و مدینه مقایسه کنید،  نه با واتیکان! زیرا واتیکان یک کشور است و شهر نیست و این مقایسه غلط‌انداز و لطمه به تمامیت ایران است.

نیک در ابعاد سخنتان اندیشه کنید. این‌ها حرف‌های ناپخته‌ای است که اگر ناخواسته و یا نادانسته هم گفته باشید تبعات خوبی ندارد و شایسته تصحیح و پوزش است.

 

با احترام

#محمدجعفر_محمدزاده

معاون پیشین امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=209209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰