تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

کاهش قیمت‌ها و کوچ سرمایه‌ از بازار طلا

  • کد خبر : 207763
  • 04 شهریور 1402 - 11:42
کاهش قیمت‌ها و کوچ سرمایه‌ از بازار طلا
فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت تغییرات مختصری داشت و این بازار آرام و با ثبات بود، گفت: ثبات قیمت‌ها در دو ماه گذشته و کاهش قیمت‌ها در بازار طلا باعث شده افراد تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند و سرمایه‌ها از این بازار کوچ کرده است.

جمهوریت – محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: این هفته بهای انس جهانی برخلاف هفته‌های قبل از آن سیر صعودی داشت و از ابتدای هفته روند افزایش قیمت شروع شد و در حالی که به کانال ۱۸۰۰ دلار نزول داشت اما دوباره با افزایش ۳۱ دلار به ۱۹۲۱ دلار رسید.

وی ادامه داد: افزایش ۳۱ دلاری بهای انس جهانی در حالی که نرخ ارز در بازار داخل تغییرات اندکی داشت، موجب شد تغییرات مختصری را در قیمت طلا و سکه داشته باشیم و بازار طلای داخلی بازاری آرام و با ثبات بود.

این فعال بازار طلا بیان کرد: در آخرین روزهای مردادماه و نخستین روزهای شهریور ماه سکه طرح قدیم ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت و سکه‌های یک گرمی تغییر قیمتی نداشت.

کشتی آرای افزود: در هفته‌ای که گذشت هر مثقال طلای آب شده ۱۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت.

وی بیان کرد: حباب سکه در یک هفته گذشته تغییری نداشت و برابر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

این فعال بازار طلا اظهار داشت: بازار طلا در نخستین روزهای شهریورماه آرام بود، البته نوسانات جزیی را شاهد بودیم و عرضه و تقاضا متناسب بود؛ به همین دلیل حباب سکه نیز ثابت بود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ثبات نرخ ارز به خصوص اتفاقات مثبت اقتصادی که در جریان است نرخ ارز تغییری نداشته باشد و در نتیجه قیمت سکه و طلا هم تغییر محسوسی نخواهیم داشت.

کشتی آرای تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که در چند ماه اخیر به دلیل ثبات و کاهش قیمت طلا در بازار داخل جاذبه خرید و سرمایه‌گذاری در بازار طلا برای مردم از بین رفته است و دیگر افراد تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند و می‌توان گفت سرمایه‌ها از این بازار در حال کوچ است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=207763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰