تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

ماجرای قطع درخت آرزوها در شیراز چیست؟

  • کد خبر : 207440
  • 31 مرداد 1402 - 19:06
ماجرای قطع درخت آرزوها در شیراز چیست؟
قطع درختی خشکیده در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز که در بین مردم به درخت آرزوها شناخته می‌شد و در مقابل مسجد وکیل شیراز قرار داشت با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

جمهوریت-قطع درختی خشکیده در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز که در بین مردم به درخت آرزوها شناخته می‌شد و در مقابل مسجد وکیل شیراز قرار داشت با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، قطع این درخت که به درخت آرزوها در میان عموم مردم معروف شده است طی روز گذشته ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ باعث حاشیه سازی خصوصا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شده است.

این درخت که طی سالهای اخیر خشکیده شده بود با نمادهایی تزئین و بین مردم به درخت آرزوها معروف بود.

برچیدن این درخت توسط مدیریت شهری واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته و موجب اعتراض فعالین اجتماعی و شهری شده است.

پوسیدگی و جلوگیری از سقوط علت قطع بود

شهرداری منطقه هشت شیراز در صفحه شخصی خود در شبکه‌های مجازی اطلاعیه‌ای در این باره منتشر کرده است که در آن آمده است: به دلیل خشک بودن و پوسیدگی داخل تنه درخت محوطه جلوخان مسجد وکیل؛ به اسحضار می رساند در زمان وزش باد شاخه‌های درخت شکسته و خطراتی برای شهروندان و گردشگران داشته است.

در این اطلاعیه آمده که با مجوز سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز و جهت جلوگیری از سقوط این درخت قطع شد تا در زمان مناسب یک درخت دیگر جایگزین شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=207440

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰