تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
2
عضو شوراى مركزى حزب موتلفه:

با پوشش دل بخواهی، قانون جنگل حاکم می شود

  • کد خبر : 206182
  • 24 مرداد 1402 - 14:46
با پوشش دل بخواهی، قانون جنگل حاکم می شود
حسین انواری گفت: باید طوری شود که مذاکرات مربوط به لایحه حجاب علنی نشود چرا که التهاب آور خواهد بود.

جمهوریت-سعید شمس نوشت: حسین انواری گفت: باید طوری شود که مذاکرات مربوط به لایحه حجاب علنی نشود چرا که التهاب آور خواهد بود.

به گزارش نواندیش،فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی، افزود: لایحه حجاب اگر در صحن مجلس مطرح شود، بازتاب بسیار بدی در پی خواهد داشت و آشفتگی اجتماعی را موجب می شود و التهاب آور خواهد بود. به هرحال هم مخالفین جدی دارد و هم عده ای مصرانه دفاع می کنند. به همین دلیل باید طوری شود که مذاکرات علنی نشود تا مشکلی بر مشکلات افزوده نشود. به هرحال بحث حجاب بحثی حساس است و افکار عمومی نسبت به این موضوع نظرات متناقضی دارد. توصیه ام به نمایندگان مجلس و همه آنهایی که به نوعی با این طرح مرتبط هستند این است که مراقب آمران به معروف و ناهیان منکر باشند. همچنین این باید جدی گرفته شود بالاًخره امر شرعی امر به معروف و نهی از منکر باید به عهدهِ خود مردم گذاشته شود. در واقع دستگاه نظارتی و انتظامی در صورت تعدی به آمر به معروف و ناهی از منکر شد، حتماً با متخلفین برخورد لازم را داشته باشند.

فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: به هرحال قانون اساسی و مبانی دینی امر به معروف و نهی منکر را واجب می داند و به همین دلیل، دستگاه های نظارتی و انتظامی باید فضا را برای این فریضه دینی آماده کنند. البته این اصلاً به معنای هرج و مرج و برخوردهای سخیف نیست. باید در این باره آموزش لازم داده شود و مخصوصاً رسانه ملی به میدان بیاید و چگونگی هدایت صحیح را به مردم یاد بدهند. گاهی اوقات با یک لبخند و اشاره کوچک اصلاح انجام می شود و نیازی نیست که برخورد شدید شود. به هرحال در کسی تفکر غلطی نهادینه شده و به خودش اجازه بی حجابی می دهد که اگر بلد باشیم، می توانیم او را اقناع کنیم.

او افزود: به کرات گفته شده است و من و شما شنیده ایم که می گویند «قانون شرعی را قبول ندارم» این به خودی خود نمی تواند دلیلی بر برخورد با شخص باشد. اما همه باید فرقی بین حریم خصوصی و حریم اجتماعی را در رفتارشان لحاظ کنند. اینکه نمی شود منِ نوعی هر طور که می خواهم رانندگی کنم و برای دیگران خطر به وجود بیاورم. اگر همه با تشخیص خود به معابر بیایند، قانون جنگل می شود.

وی توضیح داد: همه می دانیم، گرانی نگران کننده است و مردم را اذیت می کند. اما نباید گرانی و بی حجابی را کنار هم بگذاریم. این درست که گرانی دردسرساز است. اما حجاب و عفاف امری قانونی و شرعی است. با این توضیح که همه ملزمیم در حکومت جمهوری اسلامی موازین شرعی را رعایت کنیم. همچنان که نباید کم فروشی کنیم و از کارهای که با اجتماع ضرر می زند، دوری کنیم. در واقع اینکه چرا گوشت و ماشین گران است هم باید حساسیت مسئولان را برانگیزد. اما اینکه مشکلات معیشتی را با بی حجابی یکی بدانیم، مثل این است که طلا را با آب قاطی کنیم.

انواری در پایان گفت: لازم است در همه حرکات اجتماعی خیلی جدی مراقب باشیم که التهاب به وجود نیاید. اما این به هیچ وجه دلیل خوبی برای کنار آمدن با مقوله بی حجابی نیست. گروهی می گویند، مناقشه حجاب باعث می شود مردم در انتخابات انگیزه ای برای راًی دادن نداشته باشد، پس بهتر است کوتاه بیاییم. این اظهارنظر در حالی است که مردم ما از نظام تحت هیچ شرایطی زدهِ نمی شوند و این قبیل برداشت ها حاصل عده ای معدود بی انصاف است که هیچ ربطی به مردم ندارند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=206182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰