تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
4
وزیر صمت:

تاپایان سال آینده آب دریای عمان به زاهدان می رسد

  • کد خبر : 205928
  • 22 مرداد 1402 - 18:04
تاپایان سال آینده آب دریای عمان به زاهدان می رسد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ زنی خط لوله گذاری، انتقال آب دریای عمان از سمت زاهدان گفت : تلاشها براین است تا آب دریای عمان تا پایان سال آینده به زاهدان برسد .

جمهوریت-وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ زنی خط لوله گذاری، انتقال آب دریای عمان از سمت زاهدان گفت : تلاشها براین است تا آب دریای عمان تا پایان سال آینده به زاهدان برسد .

به گزارش شبکه شرق،  وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از طرح شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان در چابهار گفت: طرح شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان و انتقال آن به تمام شهر‌های سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی کشور، پیشرفت ۱۲ درصدی داشته و با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که برای آن تخصیص یافته، باعث خوشحالی است که به زودی کام مردم این دیار شیرین شود.

علی‌آبادی افزود: برای بازدید طرح فوق استراتژیک انتقال آب دریای عمان به شهر‌ها و استان‌های شرقی کشور برنامه‌های فشرده‌ای داشتیم و این آب شیرین و به تمام روستا‌ها و شهر‌های استان سیستان و بلوچستان منتقل می‌شود.

وی گفت: انتقال آب به شهر‌ها و روستا‌ها موجب توسعه اشتغال و تولید می‌شود و می‌تواند رونق خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان و پیشرفت ۱۲درصدی طرح در یک سال و نیم، خاطرنشان کرد: در ابتدا مشکل آب شهر چابهار که سالهاست آب آن جیره بندی شده است، رفع و از آب شبانه روزی بهره‌مند می‌شود و در ادامه انتقال آب به دیگر شهر‌ها و روستا‌ها انجام خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب استان تأمین شود و هدف ما سرعت بخشیدن به این طرح است.

علی آبادی افزود: این طرح بسیار بزرگ و مهم است و هدف ما اتمام آن تا پایان سال آینده خواهد بود که این امر نیازمند یک همکاری ویژه برای انجام آن است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=205928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰