تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
3
رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

لایحه عفاف و حجاب به سرنوشت طرح صیانت از فضای مجازی دچار شد

  • کد خبر : 204762
  • 16 مرداد 1402 - 13:42
لایحه عفاف و حجاب به سرنوشت طرح صیانت از فضای مجازی دچار شد
بررسی لایحه عفاف و حجاب بدون پخش زنده و مستقیم و بدون اطلاع رسانی به رسانه ها خواهد بود مگر اینکه رییس کمیسیون ابتکار عملی داشته باشد.
جمهوریت – رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب دچار سرنوشت طرح صیانت شد، گفت: مردم با بررسی لایحه حجاب در کمیسیون به جای صحن علنی اطلاع دقیقی از مصوبات و مذاکرات نخواهند داشت.
غلامرضا نوری قزلچه در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در واکنش به موافقت فراکسیون انقلاب اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن علنی ) گفت: متاسفانه لایحه عفاف و حجاب نیز دچار سرنوشت طرح صیانت شد با این تفاوت که ما در زمان بررسی طرح صیانت از فضای مجازی پخش زنده برگزاری جلسات کمیسیون مشترک را پیگیری کردیم و انجام هم شد اما چنین الزام و اجباری درباره لایحه عفاف و حجاب وجود ندارد.
وی ادامه داد: بررسی لایحه عفاف و حجاب بدون پخش زنده و مستقیم و بدون اطلاع رسانی به رسانه ها خواهد بود مگر اینکه رییس کمیسیون ابتکار عملی داشته باشد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب بر عهده کمیسیون حقوقی گذاشته شده که خروجی بررسی اولیه کمیسیون، ۷۰ ماده پر از اشکال بود ؛ انتظار می رفت این اشکالات در زمان بررسی در صحن علنی رفع شود که این فرصت از دست رفت.
نوری با بیان اینکه «نگران سرنوشت لایحه عفاف و حجاب هستم» گفت: با بررسی لایحه در کمیسیون به جای صحن علنی مردم اطلاع دقیقی از مصوبات و مذاکرات نخواهند داشت و احتمالا وضعیت از گزارش اولیه کمیسیون حقوقی هم بدتر خواهد شد چون ۷۰ ماده مصوب کمیسیون پر از ایراد و اشکال بود که در آن  آینده نگری، شرایط اجتماعی ، اصل عقلانیت و اخلاق و موازین شرعی و دینی در نظر گرفته نشده و حتی جرم انگاری های سنگینی پیش بینی شده است.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=204762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰