تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5

واکنش آذری‌جهرمی به اینفوگرافی خبرگزاری دولت در مورد اینترنت

  • کد خبر : 204262
  • 14 مرداد 1402 - 13:00
واکنش آذری‌جهرمی به اینفوگرافی خبرگزاری دولت در مورد اینترنت
آذری جهرمی نوشت: اعداد مندرج در این اینفوگرافی [ایرنا] دارای ایراد است. به عنوان مثال آیا دولت سیزدهم معتقد است در حالیکه در سال ۱۴۰۰ تقریبا همه‌ی شهروندان ایرانی به اینترنت موبایل دسترسی داشتند، تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند سیار با رشد ۳۹ درصدی ضریب نفوذ، تازه به ۱۰ میلیون نفر رسیده است؟

جمهوریت-آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه‌ی شخصی خود نوشت: روز گذشته، خبرگزاری ایرنا در حساب توییتری خود اینفوگرافی فوق را منتشر نمود.

در پاسخ برایشان نوشتم:

دست مریزاد به همه تلاشگران توسعه ارتباطات در کشور؛ اما بعد، به نظرم اعداد مندرج در این اینفوگرافی دارای ایراد است. به عنوان مثال آیا دولت سیزدهم معتقد است در حالیکه در سال ۱۴۰۰ تقریبا همه‌ی شهروندان ایرانی به اینترنت موبایل دسترسی داشتند، تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند سیار با رشد ۳۹ درصدی ضریب نفوذ، تازه به ۱۰ میلیون نفر رسیده است؟

الان متوجه شدم که بدون توضیحی، ایرنا توییت خود را حذف کرده است. هرچند انتظار می‌رفت که با توضیحی آمار نادرست خود را اصلاح می‌کردند، اما حذف آن هم اقدام خوبی بود.

مطلب را مجددا اینجا نوشتم تا رسانه‌هایی که مطلب ایرنا را بازنشر کردند و پس از حذف آن، اقدامی برای اصلاح به‌عمل نیاورده‌اند، مطلع شوند و ان‌شالله که نسبت به اصلاح اقدام نمایند.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=204262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰