تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با جمهوریت:

حتما برجام احیا می‌شود/ عمان میزبانی مذاکرات را قبول کرد

  • کد خبر : 202598
  • 07 مرداد 1402 - 10:07
حتما برجام احیا می‌شود/ عمان میزبانی مذاکرات را قبول کرد
اکنون پیام های مختلفی از طرف کشورهای اروپایی داده می شود و از طرف امریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز پیام هایی به وزارت خارجه ما برای برقراری و برگزاری جلسات برجام منعکس شده است؛ البته وقتی این مسائل در مناظرات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح می شود ، مذاکره و بحث برجام را رد می کنند ، حال اینکه در عالم واقع ؛ این ها درخواست مذاکره داشته و تمایل دارند که برجام به نتیجه برسد.

جمهوریت نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «حتما برجام احیا خواهد شد» گفت: جمع بندی دولت آمریکا و دولت های مذاکره کننده در برجام این است که این معاهده احیا شود و عمان میزبانی مذاکرات را قبول کرده است.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در تحلیلی از سرانجام احیای برجام گفت: متاسفانه برجام از مسیر اصلی و تخصصی خارج شده و بیشتر تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی است.

وی توضیح داد: پروسه واقعی و تخصصی برجام این است که باید مذاکرات برجام شروع شده و با توافق مثبت پایان یابد ، منتها متاسفانه لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی برای طولانی تر شدن برجام کاملا فعال هستند اما قطعا آینده برجام بدین شکل است که طرف های برجام با جمهوری اسلامی مذاکره کرده و نهایتا به یک توافق می رسند چون دیگر بحثی غیر از توافق باقی نمانده است.

حیدری افزود: اکنون پیام های مختلفی از طرف کشورهای اروپایی داده می شود و از طرف امریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز پیام هایی به وزارت خارجه ما برای برقراری و برگزاری جلسات برجام منعکس شده است؛ البته وقتی این مسائل در مناظرات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح می شود ، مذاکره و بحث برجام را رد می کنند ، حال اینکه در عالم واقع ؛ این ها درخواست مذاکره داشته و تمایل دارند که برجام به نتیجه برسد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر این اساس در نشست آینده برجام، نتایج مثبتی بدست آمده و حتما به توافق خواهند رسید.

وی درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برجام گفت: ممکن است که مذاکرات تا بعد از انتخابات آمریکا هم طول بکشد اما در حال حاضر دو نظریه براساس لابی ها، رایزنی ها و پیام ها و مطالب در آمریکا مطرح می شود؛ یکی اینکه هر چه سریعتر توافق شود و دیگر اینکه طولانی شود.

حیدری با بیان اینکه جریان رادیکال در آمریکا مخالف توافق برجام است، افزود: جمع بندی دولت آمریکا و دولت های مذاکره کننده در برجام این است که در آینده مذاکرات برجام در محل و یا مکانی صورت گیرد، حتی کشور عمان رایزنی هایی داشته و میزبانی را قبول کرده است لذا حتما برجام احیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=202598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰