تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
7

مهار آتش سوزی جنگل‌های مریوان در سه منطقه

  • کد خبر : 201311
  • 31 تیر 1402 - 11:23
مهار آتش سوزی جنگل‌های مریوان در سه منطقه
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: آتش سوزی جنگل های مریوان پس از سه روز در مناطق کلکه جان، دارسیران و پیله مهار شد ولی اطفای آتش در کانی‌میران در حال انجام است.

جمهوریت –بهزاد شریفی‌پور روز شنبه افزود: با پیگیری استاندار کردستان، برای انجام عملیات اطفای حریق هوایی، بالگردی از تهران به مریوان اعزام شده است و در حال حاضر اطفاء آتش در منطقه کانی‌میران توسط بالگرد در حال انجام است.

وی دلیل آتش سوزی را عامل انسانی خواند و بیان کرد: وجود این آتش سوزی منجر به انفجار مین جامانده از دوران جنگ تحمیلی و مصدومیت ۶ نفر شد.

شریفی‌پور ادامه داد: خوشبختانه این ۶ نفر آسیب جدی ندیدند و به صورت سرپایی در مراکز درمانی مداوا و ترخیص شدند.

وی در ارتباط با میزان خسارت وارد شده به جنگل های بکر مریوان در نتیجه این آتش سوزی، گفت: هنوز نمی توان به طور دقیق میزان سطح خسارت دیده را اعلام کرد و باید از طریق کارشناسان به طور فنی و با استفاده از دستگاه جی پی اس و نقشه های ماهواره ای اقدام به برآورد آن کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان یادآور شد: تیم های اطفای حریق ادارات منابع طبیعی شهرستان های سنندج، کامیاران و سروآباد هم در محل حضور پیدا کردند و افزون بر این نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد، بسیج و سپاه هم برای کنترل و اطفای آتش سوزی به یاری ما آمدند.

به گفته وی آتش سوزی از ظهر پنجشنبه و در منطقه به رده ره شه مریوان شروع شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=201311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰