تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
4

حامیان صدر سفارت سوئد در بغداد را آتش زدند

  • کد خبر : 201034
  • 29 تیر 1402 - 10:18
حامیان صدر سفارت سوئد در بغداد را آتش زدند
وزارت‌خارجه‌های کشورهای عراق و سوئد در بیانیه‌هایی اقدام طرفداران جریان صدر عراق در آتش زدن ساختمان سفارت سوئد در بغداد را محکوم کردند.

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای آتش زدن سفارت سوئد در بغداد را که بامداد امروز پنجشنبه به دست جمعی از حامیان مقتدی صدر انجام شد، به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد، “این اقدام در چارچوب حمله به هیات‌های دیپلماتیک و به خطر انداختن امنیت آنها قرار می‌گیرد”.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است، “دولت عراق به مسؤولان امنیتی مربوطه دستور داد تا تحقیقی فوری را در این خصوص آغاز کرده و اقدامات امنیتی لازم برای روشن شدن ابعاد مبهم این اقدام و شناسایی هویت و محاکمه عاملان آن در پیش گرفته شود”.

 

وزارت خارجه سوئد نیز در واکنش به یورش به ساختمان سفارتش در بغداد با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، ” ما تمامی حملات به دیپلمات‌ها و کارمندان نهادهای بین‌المللی را محکوم می‌کنیم، حملات به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها به منزله نقض جدی توافقنامه وین است”.

این وزارتخانه در ادامه مقامات عراقی را مسؤول حفاظت از هیات‌های دیپلمات و کارمندان آن دانست و تاکید کرد که تمامی کارمندان سفارتش در بغداد در حال حاضر در امنیت هستند و وزارتخانه به صورت منظم با آنها در تماس است.

پس از آنکه پلیس سوئد با برگزاری تجمع کوچکی مقابل سفارت عراق در استکهلم برای اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق موافقت کرد، گروهی از حامیان جریان صدر عراق به رهبری مقتدی صدر بامداد پنجشنبه تظاهراتی را برپا کرده و ساختمان سفارت سوئد در بغداد را آتش زدند.

سلوان مومیکا، پناهنده عراق در سوئد، ۲۸ ژوئن مصادف با روز عید قربان، مقابل بزرگترین مسجد شهر استکهلم به قرآن کریم اهانت کرد.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=201034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰