تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
3

عده ای تلاش می کردند استقلال باز هم سیزدهم شود

  • کد خبر : 200958
  • 28 تیر 1402 - 18:30
عده ای تلاش می کردند استقلال باز هم سیزدهم شود
امیررضا واعظ آشتیانی می گوید: وقتی مدیرعامل استقلال بودم تمام ‌عوامل پشت این قضیه بودند که استقلال با من و مرفاوی نتیجه نگیرد! بخش قابل‌توجهی از رسانه‌ها و سینه چاکان استقلال از گوشه و کنار تلاش می کردند تا باز هم ‌استقلال سیزدهم شود

جمهوریت-امیررضا واعظ آشتیانی می گوید: وقتی مدیرعامل استقلال بودم تمام ‌عوامل پشت این قضیه بودند که استقلال با من و مرفاوی نتیجه نگیرد! بخش قابل‌توجهی از رسانه‌ها و سینه چاکان استقلال از گوشه و کنار تلاش می کردند تا باز هم ‌استقلال سیزدهم شود

به گزارش روزنامه اعتماد،تیم‌ملی فوتبال کشورمان تا مدتی دیگر باید در جام‌ملت‌ها به مصاف حریفان خود برود ‌.

شاگردان قلعه نویی به امید شکستن طلسم رسیدن به فینال مسابقات عازم این بازی‌ها می‌شوند اما مدیران فدراسیون حضور در جمع چهار تیم‌ پایانی را برای فوتبال ما ایده‌آل می‌دانند و گفته‌اند در این صورت قرارداد سرمربی تیم ملی را تا جام‌جهانی۲۰۲۶ تمدید می‌کنند. اتفاقی که بسیاری از منتقدان اعتقاد دارد حاوی پیام خاصی برای فوتبال‌دوستان است. در واقع فدراسیون‌نشینان‌ می‌خواهند سطح انتظار عمومی را پایین بیاورند. این در شرایطی است که این نسل می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد و حضور در جمع چهار تیم افتخاری برای ایران به حساب ‌نمی‌آید. با امیررضا واعظ آشتیانی یکی از‌ مدیران سابق باشگاه استقلال که زمانی یکی از منتقدان سرمربی تیم ‌ملی هم به حساب می‌آمد در خصوص وضعیت تیم‌ ملی گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل این مصاحبه اختصاصی را در زیر ‌می‌خوانید.

درباره تمدید با قلعه‌نویی به شرط حضور در جمع چهار تیم پایانی جام ‌ملت‌ها اظهارنظرهای متفاوتی می‌شود. به نظر شما فدراسیون می‌خواهد سطح انتظارات را از تیم ملی پایین بیاورد؟

در آسیا تیم‌های قوی مثل کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا و عربستان و حتی قطر و عراق حضور دارند و ممکن است در بازی‌های حذفی در پنالتی نتیجه‌ای به دست بیاید که به قول فوتبالی‌ها نشانه انصاف نیست. در هر صورت فاصله تیم‌ها در دنیا به یکدیگر نزدیک شده و در آسیا ‌هم همین‌طور. دیگر نمی‌شود پیش‌بینی کرد کدام تیم‌ها جزو فینالیست‌ها یا چهار تیم هستند. لذا این برداشت وجود ندارد که انتظارات بخواهد پایین بیاید اما ما هم تیم بزرگی هستیم و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم. در مقدمه اینها را گفتم تا فکر نکنیم حریفان ما حریفان آسانی هستند.

اما تیم‌ملی ما هم‌ معمولا در آسیا خوب نتیجه گرفته و تا جمع چهار تیم پایانی رفته است.

رقبای ما هم با برنامه دارند حرکت می‌کنند و رشدشان با یک هدف‌گذاری است که برنامه پشت‌شان است. فدراسیون فوتبال ما ۱۴، ۱۵ سال است دست همین طیف است. اینها‌ چه گلی بر سر فوتبال ما زده اند؟ ببینید ما یک لیگ منظم‌ نداریم چه به لحاظ اجرا و چه فنی. لذا نگاه ما به ۴، ۵ لژیونر نباشد.‌ فوتبال ما نسبت به هزینه پیشرفتی نداشته؛ پولی که امروز در فوتبال ‌ما هست پول مفت بیت‌المال است که توسط باشگاه‌های خصولتی و دولتی هزینه می‌شود. ما هیچ بهره‌برداری نداریم، نه اقتصادی نه سیاسی نه فرهنگی. فوتبال یک ابزار فرهنگی است که‌ خودش دارد تولید ناهنجاری می‌کند! این خیلی بد است‌. این یعنی ما مدیر کاربلد نداریم و بعد کارهای بزرگ را می‌خواهیم با افراد ‌کوچک انجام بدهیم که‌ نمی‌شود.برای همین شاهد درجا زدن هستیم.

اگر شما رییس فدراسیون بودید تمدید قرارداد مربی تیم ‌ملی را در گروی نتیجه در جام ملت‌ها انجام می‌دادید یا قرارداد بلندمدت بی قید و شرط می‌بستید؟

انتقاد دارم اما این شرط را شرط بدی نمی‌دانم. این خودش می‌تواند برای کادرفنی ‌انگیزه ایجاد کند تا تلاش بیشتری کنند و برنامه بهتری داشته باشند و از فرصت‌هایی‌که دارند استفاده مناسبی ببرند. اگر بخواهیم همه‌چیز را در اختیار کارفنی قرار بدهیم‌که چه صعود کردند چه ‌نکردند، بمانند غیرمنصفانه است. افرادی که در حوزه‌ مدیریتی آشنایی دارند مثل من می‌پذیرند.

در بین صحبت‌های‌تان در پاسخ به اینکه سطح انتظار را از سرمربی تیم ملی پایین آوردید، به شکلی از قلعه‌نوعی دفاع کردید.‌

نه! بحث دفاع و ‌حمایت نیست. قضاوت باید منصفانه باشد نه مغرضانه . اگر شما نگاه دیگری هم به فرد یا گروهی دارید باید منصفانه قضاوت کنید. اینکه بخواهیم یک‌طرفه نگاه کنیم و بحث را به یک جهت ببریم بحث کارشناسی نمی‌شود.

برای‌مان جالب بود. چرا که شما قبلا از قلعه‌نوعی انتقادات سختی داشتید و حالا بی‌طرفانه صحبت می‌کنید.

دیگر آن مسائل گذشت اما آن حرف من صادقانه بود چون ‌در آن سال تمام ‌عوامل حتی آنها که مدعی بودند سینه چاک استقلال بودند پشت این قضیه بودند که استقلال با من و مرفاوی نتیجه نگیرد! بخش قابل‌توجهی از رسانه‌ها و سینه چاکان استقلال از گوشه و کنار تلاش می‌کردند تا باز هم ‌استقلال سیزدهم شود! می‌خواهم بگویم یک‌ عده سازماندهی شده تلاش می‌کردند تیم نتیجه نگیرد. تیم چه می‌برد و چه می‌باخت از دقیقه یک شعار می‌دادند. جالب اینکه بعد از کسب سومی خیلی زود بعضی رسانه‌ها نوشتند سهمیه سوم ایران در آسیا وجود ندارد یا سازمان لیگ ‌آن زمان ‌علیه ما بود. یادتان هست از قطر برگشتیم فردایش برای ما در جام‌ حذفی بازی گذاشتند اینها همه شائبه‌برانگیز بود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=200958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰