تاریخ : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024
5

جولان بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 199761
  • 23 تیر 1402 - 17:41
جولان بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان
رئیس اداره پیش بینی ومدیریت بحران وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از افزایش سرعت طوفان در سیستان به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت خبر داد.

جمهوریت-رئیس اداره پیش بینی ومدیریت بحران وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از افزایش سرعت طوفان در سیستان به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت خبر داد.

به گزارش مهر،علی ملاشاهی با اشاره به جولان بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۳ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به دو هزار متر و ایستگاه نصرت آباد به سه هزار متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: تا اوایل هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی گفت: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد که از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای در اولویت قرار گرفته و همچنین از عبور و مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش خودداری شود.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=199761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰