تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2

بایدن آب پاکی را روی دست زلنسکی ریخت

  • کد خبر : 198891
  • 19 تیر 1402 - 9:38
بایدن آب پاکی را روی دست زلنسکی ریخت
رئیس جمهور آمریکا در آستانه نشست سران ناتو در لیتوانی تاکید کرد که شرایط برای عضویت اوکراین در این سازمان آماده نیست. وی که با «فرید زکریا» مجری مشهور این شبکه صحبت می‌کرد افزود: قبل از هرگونه آغاز روند پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، نیاز است که جنگ روسیه در اوکراین پایان یابد.

جمهوریت-در آستانه نشست سران ناتو در لیتوانی، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: اوکراین هنوز برای عضویت در ناتو آماده نیست.

وی که با «فرید زکریا» مجری مشهور این شبکه صحبت می‌کرد افزود: قبل از هرگونه آغاز روند پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، نیاز است که جنگ روسیه در اوکراین پایان یابد.

روسیه درباره هرگونه عضویت اوکراین در ناتو هشدار داده است.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا درحالی مطرح می‌شود که دولت اوکراین امید زیادی به نشست پیش روی ناتو برای جلب موافقت اعضا درباره آغاز روند پیوستن این کشور به ناتو داشت و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سفرهایی را برای جلب نظر کشورهای عضو ناتو انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

 

بایدن افزود: باوجود اینکه بحث راجع به عضویت فوری اوکراین در ناتو زودهنگام است اما ایالات متحده و متحدانش در این سازمان به تامین اوکراین و نیروهای نظامی این کشور به تسلیحات مورد نیاز برای تلاش به پایان دادن جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

این مصاحبه در آستانه سفر جو بایدن به اروپا از جمله شرکت در نشست سران ناتو در لیتوانی که موضوع پیوستن اوکراین به آن یکی از محورهای اصلی نشست است انجام شده است.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد، فکر نمی‌کنم در چنین شرایطی در میانه جنگ درباره اینکه اوکراین به خانواده ناتو بپیوندد بین اعضا اتفاق نظر وجود داشته باشد. مثلا اگر این کار انجام شود خب همه می‌دانند که هر اینچ از خاک اوکراین جزو قلمروی ناتو می‌شود. این تعهدی است که همه ما پذیرفته‌ایم. اگر جنگ ادامه داشته باشد پس ما هم در جنگ خواهیم بود. اگر اینطور شود پس ما با روسیه وارد جنگ هستیم.

بایدن گفت: با زلنسکی به طور طولانی در مورد این موضوع صحبت کرده ام و به رئیس جمهور اوکراین گفتم که تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد ایالات متحده به تامین امنیت و تسلیحات برای اوکراین، مانند اسرائیل، ادامه خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=198891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰