تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

زلنسکی: اوکراین هیچ رازی را از سیا مخفی نمی‌کند

  • کد خبر : 197728
  • 13 تیر 1402 - 11:03
زلنسکی: اوکراین هیچ رازی را از سیا مخفی نمی‌کند
رئیس‌جمهوری اوکراین با اشاره به دیدار اخیرش با رئیس سازمان سیا اذعان کرد که دولت کی‌یف "هیچ رازی" را از این سازمان مخفی نمی‌کند.

جمهوریت-ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون سی‌ان‌ان اظهار کرد: از اینکه دیدارم با ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رسانه‌ای شد، شوکه شدم. ارتباط من با رئیس سیا همیشه باید پشت صحنه باشد. ما درباره موضوعات مهمی از جمله آنچه اوکراین به آن نیاز دارد و چگونه خود را برای اقداماتی آماده می‌کند، گفت‌وگو و رایزنی کردیم.

زلنسکی با بیان اینکه آژانس‌های جاسوسی اوکراین ارتباط خود را با سیا حفظ می‌کنند، تاکید کرد: کی‌یف همچنان در ارتباط و همکاری نزدیک با سازمان سیا است و از آنجایی که ما روابط خوبی با آن‌ها داریم، هیچ رازی را از این سازمان مخفی نمی‌کنیم.

او در ادامه توضیح داد: وضعیت بسیار روشن است. ما روابط خوبی با رئیس سازمان سیا داریم و با او رایزنی می‌کنیم. من به او تمامی مسائل مهمی که به میدان جنگ مربوط است را گفتم.

اوایل این هفته رسانه‌های آمریکایی از سفر برنز به کی‌یف خبر دادند. طبق گزارش‌ها، وی علاوه بر دیدار با زلنسکی، با برخی مقامات ناشناس اطلاعاتی اوکراین نیز دیدار کرده است.

 

یک مقام ناشناس رسمی آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت: رئیس سیا اخیرا به اوکراین سفر کرد همانطور که او از ابتدای جنگ روسیه-اوکراین چنین سفرهایی را مرتبا انجام داده است. رئیس سیا همچون سایر سفرهایش، با همتایان اطلاعاتی اوکراین و همچنین رئیس‌جمهور زلنسکی دیدار و بر تعهد ایالات متحده نسبت به اشتراک‌گذاری اطلاعات در راستای کمک به اوکراین در برابر روسیه مجددا تاکید کرد.

ولودیمیر زلنسکی در ادامه مصاحبه‌اش با اشاره به وضعیت کریمه مدعی شد: ما نمی‌توانیم اوکراین را بدون کریمه تصور کنیم. و تا زمانی که کریمه تحت کنترل روسیه است، فقط یک معنا از این مسئله برداشت می‌شود؛ جنگ هنوز تمام نشده است. هر سناریویی بدون در نظر گرفتن بازگشت کریمه به اوکراین معنای پیروزی برای ما ندارد.

وی در ادامه ادعاهایش با اشاره به شورش واگنری‌ها گفت: ما واکنش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به شورش واگنر بررسی کردیم. واکنش پوتین به این مسئله “ضعیف” بود. اولا اینکه ما مشاهده کردیم او کنترل همه چیز را از دست داد. پیشروی واگنر به روسیه و تصاحب برخی مناطق نشان داد که انجام چنین کاری آسان است.

در تاریخ ۲۴ ژوئن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر با هدف برکناری سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، به همراه نیروهایش به سمت مسکو پیشروی کردند؛ اما پریگوژین با میانجیگری السکاندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس از پیشروی‌اش عقب‌نشینی کرد و قرار شد به این کشور برود.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=197728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰